2011. december 26., hétfő

Konfitált, aszalt szilvával töltött pulykamell




Egy hirtelen gondolattól vezérelve döntöttem úgy,
hogy a család egyik kedvencét ezzel a módszerrel fogom elkészíteni.
Előző években, miután megtöltöttem a pulykamellet,
kívülről vékony szalonna (bacon) csíkokkal borítottam be.
Tepsibe fektettem alufólia tető alá, vagy jénai tálba amire fedő is került, vagy sütőzacskóba.
Amíg sült, végig izgultam és reménykedtem, hogy ne száradjon ki.
A zsírban abált (sült) hús sikereimen felbuzdulva, vállaltam a kockázatot
(még sem lesz jó, szétesik vagy kioldódnak az ízek, stb.), hogy tegyek egy kísérletet
és kipróbáljam hogyan viselkedik a köztudottan száraz hús.
Zseniális ötletnek bizonyult!



Így csináltam: vettem egy 1 kg-os pulykamellfilét.
" Protekciós" darab volt, pont olyan amilyet képzeltem.
Felszúrtam az egyik végéről és egy fakanál segítségével,
 amennyire lehetett kibővítettem az üreget.
Az előre elkészített 20 dkg aszalt szilvát beletömködtem.
(Tetszés szerint lehet a szilvát előtte fűszerezni pl. Szegfűszeg, Fahéj, Vanília, Bors stb.)
 A hús nyílását a Fiam bevarrta, én pedig szorosan, mint egy kötözött sonkát, körbe kötöztem. Bemasszíroztam sóval és éjszakára a kamrába került.
Reggel a fazék aljára rácsot tettem, ráfektettem a sótól letörölgetett töltött hús darabot
és annyi kacsa zsírt mertem rá, hogy ellepte.
Indukcióslapra helyeztem az edényt, majd 600 watton, fél óra múlva  400 watton,
2 óra alatt készült el. A zsírban hagytam kihűlni.
Szeletelés előtt a zsírból kivettem, a fölösleges zsiradékot eltávolítottam
 a kötözőzsinórral együtt.
Másnap, hidegen kb. fél centi vastag szeletekre vágtam és hidegen is tálaltam. 
Hú.... a hús vaj puha, omlós, szaftos lett, az aszalt szilva benne illatos, ízletes krémes.
Egyáltalán nem száraz, szerintem semmilyen más eddig próbált technikával
 nem értem még el ilyen eredményt.
 Csak így, ezután.


1 megjegyzés:

  1. Gratula!
    Ne etesd vele túl az urad?!, mert elhízik és nem tud koncentrálni a következő playback előadásra.
    Szépek a képek is!!

    VálaszTörlés