2011. december 12., hétfő

Mindennapi kenyerünk



Ez most éppen péksütemény formában.






Több mint 10 éve kezdtem el több-kevesebb, inkább több, mint kevesebb sikerrel kenyeret sütni. 
Finom volt, jó volt, de itt-ott hagyott maga után kívánnivalót.
Ma már elmondhatom, hogy az igényeinknek megfelelő kenyeret bármikor " összedobok ".
Persze nem igaz, hogy összedobok, hisz alaposan előkészítem. 
Főleg ez az én dolgom, az előkészítés, a többit a segédeimre bízom. 
A kovászra vagy élesztőre, a hőmérsékletre, a páratartalomra,
 az időre és sütőre és nem utolsósorban az Égiekre.
Igenis fontosak!
Bármilyen furcsa eszmefuttatásnak tűnik, de egy jó kenyérben együtt vannak az Égi Ősprincipiumok.
A Nap a gabona, a Hold a víz, a kelesztő a Merkúr Tőle lesz levegős a tészta és 
a csonthéjas magocskák is hozzá tartoznak.
A Jupiter a méz, a kitágulás, maga a jóság. A Mars a tűz. 
Az öreg bölcs Szaturnusz, maga az idő, a türelem. 
A Vénusz az öröm, ami ugye kell belénk, mélabúsan, kedvetlenül nem lehet kenyeret dagasztani.  
Így lesz a kenyérbe is öröm, harmónia, hordozza a béke rezgését. Maga a kelttészta is Vénuszi. 
Ha kész a kenyér dagasztása, jön az áldás, aki maga az Úr.
Tudom hogy így van, tudom <3.




A péksütemény így készült.
Előző este elkészítettem az előtésztát:
25 dkg univerzális liszthez
1 dkg friss élesztőt adtam,
1 mokkáskanál mézet
és 2 dl hideg vizet.
Alaposan elkevertem és folpackal légmentesen lezárva a hűvös kamrába tettem.
Másnap hozzáadtam még 25 dkg teljeskiőrlésű hatmagos tönkölylisztet,
10 dkg réteslisztet,
2 mokkáskanál tengerisót
 és 1 dl hideg vizet
és még fél deka élesztőt.

Alaposan megdagasztottam előbb (keverő) géppel, majd kézzel.
A konyhapulton ráborítottam egy tálat ( amely teljesen, légmentesen rásimul a pultra ) és
hagytam hogy 3 óra alatt duplájára keljen. Újra átdagasztottam és ő újra dagadt.
Kb. 1 óra múlva feldaraboltam, tepsire raktam, megkentem tojásfehérjével és
 különböző magvakat szórtam a tetejére.
 Betettem a hideg sütőbe, ahol állandó a hőmérséklet így nem kell letakarni és vártam,
hogy újra megnőjön. Fél óra múlva kivettem a sütőből, a sütőt felmelegítettem 220 fokra ( légkeverés )
majd visszavettem a hőmérsékletet 200 fokra, a tepsit pedig rakománnyal együtt becsúsztattam.
21 perc alatt megsültek. Megspricceltem hideg vízzel és magukra hagytam őket hűlni.





A következő ima Waldorf körökben ismert, kedves T. barátnőmmel pontosítottuk,
 most tovább adom.


"Földből magba, magból szárba
Szárból virágba, virágból kalászba
kalászból kenyérbe, kenyérből testembe
Testemből lelkembe, lelkemből lelkedbe
Jó étvágyat kívánok."




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése