2012. január 26., csütörtök

Macaron kókuszkrémmel



Vásároltam egy kész kókuszkrémet az egyik ismert szuperben. Saját prémium termékük.
Finom, édes, krémes. A Fiam azt kérdezte, szerintem hogyan lehet ezt fogyasztani?
Valamire rákenve, vagy csak úgy, netántán belekenve?
Értettem a célzást.
Készítettem egy újabb Macaront. Kinézetre jobb lett mint múltkor, de még van mit csiszolnom rajta. Finomnak ugyanolyan finom, csak nekem sok, viszont szívesen készítem, enni meg nem muszáj...
A hozzávalókat megfeleztem.





Hozzávalók
65 g mandula
125 g porcukor
1 ek. kakaópor
65 g tojásfehérje ( 2 db kisebb tojásból )
37 g kristálycukor

Töltelék, az említett kókuszkrém.

A mandulát, porcukrot és kakaót, a késes robotgépbe tettem és alaposan megnyomtam a gombot,
3 perc alatt megdarálta. Egy szitán átszitáltam, a visszamaradt nagyobb szemcséket újra daráltam. Félretettem.
A tojásfehérjét lemértem és elkezdtem  géppel felverni, félidőben hozzáadtam kanalanként,
 a kimért kristálycukrot. Picit sem óvatosan összeforgattam, a felvert tojáshabot a mandulás keverékkel.
Egy tányérra csöppentettem próbaként, addig kevertem a masszát, amíg újra csöppentve
már szépen terült a tányéron. Egy zacskóba kanalaztam, aminek a sarkát kilyukasztottam,
vagyis levágtam és egyforma korongokat nyomtam az elkészített sütőpapírra.
( Most már közel egyformák lettek! )
Félretettem száradni és közel 2 óra múlva előmelegítettem a sütőt 150 fokra ( alsó - felső ).
Nálunk 19 - 20 fok van és múltkori tapasztalat alapján hagytam ennyi ideig.
Beraktam a sütőbe, az első tepsit 9 percig hagytam, a másodiknál viszavettem a hőfokot
140-re és 11 perc alatt sültek meg.
Közben a Kutyival figyeltük, igaz csak az Ő fejecskéje látszik.





Hagytam kihűlni, leszedtem a papírról és kettőt - kettőt összeragasztottam a krémmel.
Csak néhány darabot készítettem készre, a többit töltetlenül csatos üvegbe raktam.






2 megjegyzés: