2012. február 21., kedd

Becsináltleves


Emlékszem gyermekkoromban sokat rötyörésztem ezen az elnevezésen, de nagyon szerettem, a levest. Édesanyám természetesen saját maga nevelte csirkéből, az aprólékból készítette. Ma már én nem eszem és nem is saját nevelésű csirkéből készítem, sőt nem is aprólékból, hanem csirkemellből, mert abból szeretik...Egy maradt a régi, vagyis egy dolog emlékeztet a régre: a nevetés, csak most már a Fiam rötyörészik az elnevezésen. A levest imádja, ez a kedvence.

Becsináltleves csirkemellből


Hozzávalók
1 db bőrös csirkemell
2 db sárgarépa
1 db fehérrépa
2 db közepes krumpli
3 gerezd fokhagyma
1 babérlevél
fűszerek: szárított bio fűszerkeverék, tengerisó, bors
sok-sok friss tárkony ami most nincs, sajnos, így szárított változata
30 gr vaj
1 ek liszt
2 liter víz
---------------------
1,5 dl tejszín
1 db tojássárgája
---------------------
friss petrezselyem
tálaláshoz citrom



A csirkemellet tisztítottam és feldaraboltam, a csontot csak négybe vágtam,
a bőrét egészben hagytam.
A zöldségeket megtisztítottam és karikára metéltem, a krumplit kockára.
A fokhagymát kis hasábokra.
A kuktába tettem a darab vajat, amikor sercegett, rádobtam a csirkemellet és amikor fehér színre váltott, hozzáadtam a zöldségeket. Addig pirítottam amíg lekapta egy picit az alját, ekkor rászórtam a fűszereket, megkevertem és rászórtam a lisztet. Így is hagytam 1-2 percig, hogy piruljon és végül felöntöttem a vízzel. Addig kevergettem még felforrt az egész és a kis pörcöket is
felvakarásztam az edény aljáról.
Rátettem a kukta tetejét, lezártam, az órát beállítottam 11 percre és erős tűzön hagytam,
hogy felforrjon és megfőjön.
Az idő leteltével, lezártam a tüzet és megvártam amíg letudom venni a kukta tetejét.
Közben az egy tojássárgáját elkevertem a tejszínnel, amit a kész fortyogó levesbe öntöttem, óvatosan folyamatosan kevergetve, hogy ne kapja össze.
Újra forraltam rajta egyet, immár fedő nélkül.
Friss petrezselyemmel ( friss tárkony idejében, friss tárkonnyal! ) megszórva tálaltam.


6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű képeket készítettél:) Én is mindig jót derültem ezen az elnevezésen, meg van még pár, a mai napi viccesnek tartom. A leves finom, évek óta nem ettem ilyet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm.
      Nagyon gyorsan elkészül kukta nélkül is.
      Én is pizzát sütöttem ma,csak mást de a Tiédet is elkészítem.
      Éljen Szabó Gyula és éljenek a nyelvőrző Anyák ( Apák ).

      Törlés
  2. Ágika, a név és a nevetés megmaradt, nekünk meg a szép emlékek :) Elolvastam a beírásod címét a blogomban és rögtön elmosolyodtam... Erre megnyitottam az oldalad és első mondataidban visszaolvastam a gondolataimat :D Tárkonyt régen nem használtunk, de az utóbbi években nagyon megszerettem. Sok utánajárással sikerült beszerezni tárkonyt cserépben, de nem sokáig bírta szegényke, hiába beszélgettem vele :) Egyszóval csak szárítottat használok! Tejszínnel selymes az íze, mmm....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Többféle Tárkonyom van, tavasszal ha kihajt, megajándékozlak. Ha akarod.

      Törlés
  3. Nem is tudtam,, hogy több fajtája van! Köszönöm szépen, nagyon aranyos vagy, akkor el is ültetném Édesanyám kertjében, hogy mindenképpen megmaradjon és legalább ők is örülnek majd neki, mert szeretik :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem van orosz és francia... ( Volt az ősszel, remélem még van... )

    VálaszTörlés