2012. február 24., péntek

Chilis csiperke...



...a Kubai kenyérből készült pirítóssal.

Gyorsan valamit uzsonnára. Olyat ami pirítósra való, meleg, laktató és finommmmmm!
S miért pirítósra?
Hát mert az is annyira finom.
A kubai kenyérből meg főleg, omlós, roppanós.


Csiperke ( alig ) sütve





Hozzávalók
500 g gomba ( teljesen friss, roppanós, apró, ha lesz majd erdei )
3 ek olívaolaj
30 g vaj
4 gerezd fokhagyma
chili
frissen őrölt bors
tengerisó
friss petrezselyem


A gombát megtisztítottam és felszeleteltem ( nem túl vékonyra! ).
A fokhagymát tisztítottam és hasábokra vágtam. A petrezselymet aprítottam.
A serpenyőbe tettem a zsiradékokat és alá gyújtottam.
Amikor forró lett beledobtam a fokhagymát, egyet kevertem rajta és már tettem is rá a gombát.
Kevergetve pirítottam és közben rászórtam a fűszereket, a petrezselyem kivételével.
 Csak addig pirítottam, amíg egy kis színt kapott, csak addig pároltam, amíg annyi levet engedett,
hogy a vajas olajjal keveredve, egy balzsamos réteget képezett a gombán.






Elzártam a tüzet, megszórtam a petrezselyemmel és azon nyomban a forró pirítósra raktam.
Tekintettel, hogy nekem sincs négy kezem, a pirítóst nem én készítettem.







2 megjegyzés: