2012. február 23., csütörtök

Csurgatott tészta, a levesben



Avagy mit tegyünk a levesbe?
Sokféle módja van, hogy változatossá tegyünk akár egy egyszerű zöldséglevest. Variálhatunk a zöldségekkel, fűszerekkel, sűríthetjük önmagával, tejföllel, tejszínnel vagy egy tojássárgájával, de legalább olyan változatossá tehetjük, a különféle levesbetétekkel.
Mai zöltséges gombalevesbe csurgatott tésztát készítettem. Ha belefőzzük a levesbe, akkor nem csak benne lesz, hanem kellően be is sűrűsítjük vele.

Csurgatott tészta


Hozzávalók
1 db tojás
50 gr rétesliszt
1 ek búzadara
csipet tengerisó
1 tk olaj
1 mk  apróra vágott petrezselyem ( friss vagy szárított )
Annyi víz, hogy galuska sűrűségűtől hígabb legyen.

A tojást felütöttem, hozzáadtam a lisztet, grízt, sót, petrezselymet és az olajat, majd annyi vizet, hogy egy könnyű, hígabb galuska tésztát kapjak.

A már kész, de még fortyogó levesbe, egy 10 mm átmérőjű ( a keskeny vége ennyi ) tölcséren kereszül belecsorgattam a tésztát. Amikor mind benne volt, még 2 percig hagytam forrni, majd lezártam és a fedőt ráborítottam tálalásig.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése