2012. február 1., szerda

Foszlós tönkölykifli



Szerettem volna kipróbálni a forrázós/főzős technikát egy teljes kiőrlésű/magos kifli esetében.
Kíváncsi voltam.
Jelentem működik, ugyanolyan könnyű, illatos, foszlós.


Tönkölykifli / forrázott




Hozzávalók
200 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
200 g rétesliszt
200 g finomliszt ( tönköly )
2 tk tengerisó
1 mk nádcukor
20 g friss élesztő
1,5 dl tej
2 dl víz
0,5 dl olaj

A hideg hozzávalókból megdagasztottam a kifli tésztáját, először a géppel, majd kézzel
" beletettem minden szeretetem ".
( Egy - két kivételtől eltekintve  -Pl. fánk, töpörtyűs pogácsa-  én a kelt tésztákhoz is
hideg hozzávalókat használok. Viszont sokkal több időt hagyok a tésztának a kelésre.
Az a tapasztalatom, hogy ez így jó nekünk, a tésztának és nekem is, egyszerűbb.
Ha valaki azt szokta meg, hogy langyos legyen, hát nyugodtan készítse langyos hozzávalókból. )
Letakartam fóliával majd vászonnal és mentem a dolgomra. Eltelt 4 óra.
A tésztát 8 egyenlő részre vágtam, háromszög alakúra.
Egyenként kinyújtottam háromszög alakra és a szélesebb felétől feltekertem. Kiflit formáztam belőle.
Tepsire raktam és betettem a hideg sütőbe pihenni, amit bepermeteztem vízzel. 




2 óra múlva egy fazékban forraltam kb. másfél liter vizet 1 ek. cukorral.
 Kivettem tepsistől a kifliket, a sütőt pedig bekapcsoltam 220 fokra.
Egyenként a kifliket a forróvíz alá nyomtam egy lapát segítségével 1 percig.
2x annyi idő kellett neki, mint a fehérnek!
Visszatettem őket a tepsire és mikor kész volt mind és a sütő is forró volt, a sütőben folytatták a
forró  " sütkérezést ".
20 percig bírták, bár ők még bírták volna de akkor csokibarnára sülnek,
 így viszont szép őzbarnák lettek.




Vajjal és áfonyadzsemmel kóstoltuk.







( A falat útja amint közelít végzete felé, majd eltűnik.....)

4 megjegyzés: