2012. február 20., hétfő

Gomba brassói




A családom tegnap klasszikus brassóit ebédelt, főfogásként.
Nem voltak itthon (a Fiam gokartozott), mikor az ebéd összetételéről döntöttem.
Felhívtam, hogy megkérdezzem, ez számukra megfelelő-e.
Igen, igen volt a válasz, de udvarias ember lévén, visszakérdezett a Férjem, hogy
-  jó, de te mit ebédelsz?
Mire én, - tudod, kitalálok valamit.
Ki is találtam, rögtön ahogy a hús pirult a fokhagymával és megszórtam a fűszerekkel.
Végem volt, én is ilyet akartam, csak hús nélkül.
Szerencsémre, előző nap vettem gyönyörű friss gombát, így egyértelmű volt,
hogy új (még nálam nem volt) ételt kreálok.

Megszületett a gomba brassói, ami ugyanúgy készült és ugyanúgy tálaltam,
 mint húsos változatát. Igazából csak a húst cseréltem fel a gombára.




Hozzávalók
700 g gomba
1 fej fokhagyma
3 ek olaj
tengerisó
frissen őrölt bors
fűszerpaprika
csípős fűszerpaprika
majoránna
--------------
kockára vágott, olajban sütött krumpli




A fokhagymát,  a szokásos módszerrel megtisztítottam. (Zacskóba tettem, ráfektettem a konyhapultra és néhányszor rányomtam az öklömmel. A gerezdek könnyedén bújtak ki a héjukból.)
A gombát, tisztítottam és felszeleteltem nem túl vékony szeletekre.
Az olajat serpenyőbe tettem, ami alatt bekapcsoltam a tűzhelyet.
Belenyomtam a fej fokhagymát, vártam amíg serceg egyet, ekkor ráborítottam a szeletelt gombát. Kevertem-kavartam és megszórtam a fűszerekkel.
Én nem szeretem agyonfőzve, inkább úgy, hogy még picit roppan, de levet már eresztett,
tehát már elég szaftos. Ez ízlés kérdése, így nekem pár perc alatt elkészült.

A krumplit tisztítottam, apró kockára daraboltam és forró olajban ropogósra sütöttem.
A gombára raktam a sült krumplit és az egészet alaposan átforgattam.




A gomba brassói jó alternatíva lehet a húst nem evő családtagjainknak.

2 megjegyzés:

  1. De szép kis kerámia edényeket látok ott a háttérben :)
    Gombás brassói, hm, jó ötletnek tartom, mindkét verzió jöhet, de jó nagy adag legyen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A férjem hozta. Valami helyi italt kínáltak benne, a nevére sajnos nem emlékszem.

      Törlés