2012. február 3., péntek

A Hold udvara

Tegnap 20.30 -kor indultam a Kutyámmal az esti sétámra.
Amint kiléptem az ajtón földbe gyökerezett a lábam a látványtól.
A Holdat hatalmas udvar vette körül.
A Hold a Bika csillagkép Aldebaran csillagának közelében járt, udvara pedig egészen a Nimród csillagkép válláig, a Betelgeuse csillagáig ért.
Ilyet én még nem láttam, de ismerőseim közül, akiket riasztottam senki sem.

Hatalmas Égi Jelenség!

Csak megköszönni tudom, hogy részem lehetett ebben a látványban.
Sajnos, ez este fényképezőgép nélkül indultam útnak, nem készítettem fotót.
Viszont köszönhetően a szegedi Csillagászoknak, akiknek sikerült megörökíteni, most mégis láthatja aki ide látogat.
A képen jól látszik a Nimród csillagkép három övcsillaga 35 percnél. 40 percnél, a nagyobb fényes csillag a Betelgeuse. A fa lombjánál 15 percre a Jupiter bolygó látható.
Íme a kép


Mégegyszer köszönet a Partiscum Csillagászati Egyesületnek és a Szegedma.hu-nak ahol a kép nyomára bukkantunk.
Köszönöm Tünde, hogy elküldted.
Köszönöm Égiek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése