2012. február 5., vasárnap

Mákos a kenyér, fele ilyen / fele olyan


Nekik sütöttem, de csak három - három szeletet vittek magukkal, hozzá szalonnát és lilahagymát.

Mákos-kenyér, feltekerve




Külön - külön dagasztottam be a fehéret és a mákosat.
A fehér hozzávalói
350 gr finomliszt
150 gr rétesliszt
2 tk tengerisó
1 mk nádcukor
15 gr friss élesztő
100 ml házitej
190 ml víz
2 ek olaj
A hideg alapanyagokból, a szokásos módon megdagasztottam a tésztát.
Összekevertem a szárazanyagokat a keverőtálban és külön a nedveseket, egy mérőpohárban.
Bekapcsoltam a keverőgépet és hagytam, hogy szárazon kevergesse a lisztes keveréket 3 percig.
( Fellazítja, levegőt visz bele. )
Hozzáöntöttem az élesztős, olajos folyadékot és egyneművé dolgoztattam.
Átgyúrtam a kezeimmel, formáztam, fóliával és vászonkendővel letakartam.
Hagytam kelni 2 ,5 órát.



Mákos hozzávalói

300 gr finomliszt
140 gr rétesliszt
60 gr darált mák
2 tk tengerisó
1 mk nádcukor
15 gr friss élesztő
100 ml házitej
200 ml víz
2 ek olaj

A hozzávalókból a fenti módon elkészítettem a tésztát és őt is letakartam, hogy megkeljen.



Mikor ez megtörtént ( 1,5 óra körül ), egyenként fogtam a tésztákat és a kezemmel
szeretetteljesen lelapogattam.
A fehéret magam elé tettem, bevizeztem a kezem és alaposan átmasszíroztam a lepénnyé formált tészta tetejét, pont úgy mintha megkentem volna. ( Így biztosan összeragad a kétféle tészta és szeleteléskor nem esik darabjaira. )
Ekkor fogtam a mákosat, pontosan ráfektettem és egyszerűen feltekertem, pont mint a bejglit, csak a végeit nem nyomtam össze, nem hajtottam vissza.
Áthelyeztem egy sütőpapírral bélelt tepsibe.
Letakartam fóliával és dupla vászonkendővel, két oldalról pedig az oldalát megtámasztottam feltekert konyharuhákkal, hogy csak felfelé tudjon nőni a kenyerem kelés közben, ne pedig lepény legyen belőle.
Újabb két óra telt el, lecsupaszítottam a kenyeret  a fóliától, kendőtől, támasztékoktól.
Bespricceltem vízzel. A sütő forró volt (mert a puffancsok sültek benne ), tehát betettem a 220 fokba és kivártam, hogy 30 perc alatt megsüljön.
Ez idő elteltével, a színe is nyerő volt és kopogtatásnál a hangja is kongott, ahogy azt kell.





15 óra múlva szeltük meg. Ezt találtuk belül:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése