2012. február 11., szombat

Máktorta



Ez a mákos, nem az én örömemre készült, bár örömem leltem a készítésében.
Édesapám sosem szerette a habos, krémes torta csodákat. Viszont imádja, a mákos édességeket. Születésnapján ezzel a tortával köszöntöttük.

A recept régi, sokszor készítettem már, mindig sikert aratott. Olyannyira, hogy ma közölte a Sacher rajongó férjem, hogy ezentúl Ő is, ezt jobban kedveli...





Hozzávalók

5 db tojás
15 dkg porcukor
15 dkg darált dió
15 dkg darált mák
15 dkg vaj
csepp tengerisó
10 dkg kandírozott narancshéj
1 db citrom reszelt héja
 fél citrom leve
------------------
baracklekvár
porcukor
cukorgyöngy





A tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam kanalanként a puha vajat, amivel tovább habosítottam.
Belecsorgattam ujjaim között, a citrom levét és hozzáadtam a reszelt héját.
Közben a megdarált diót, kandírozott narancshéjat és mákot összekevertem egy fakanállal.
A tojások fehérjét, a csepp sóval, kemény habbá vertem.
Elkészítettem a tortaformát és bekapcsoltam a sütőt 175 fokra.
A tojásos masszába belefordítottam a mákos keveréket és a tojáshab felét, elkevertem, majd óvatosan beleforgattam a maradék habot.
Belekanalaztam a tortasütőbe.
Lassú tűznél 45 percen át sült a sütőben.





A tortakarikát levettem és átcsúsztattam egy rácsra, amin hagytam kihűlni.
Egy nagyon vékony, de erős kenderzsinór segítségével két lappá vágtam a tortát és alaposan  megkentem, a felmelegített baracklekvárral.
Tetejére porcukrot szitáltam és néhány arany színű cukorgyönggyel díszítettem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése