2012. február 8., szerda

Spárgakrémleves, pisztáciás kenyérszelettel




Nem terveztem levest készíteni, de útközben meggondoltam.
Olyan jó a hideg időben, a forró levest kortyolgatni vagy kanalazni.
A vágy iránta, akkor ébredt bennem, amikor a krumplit törtem le a nudli/gnocchihoz.
Még mielőtt megmértem volna a tésztákhoz szükséges mennyiséget,
 kikaptam egy fakanállal és a párolólevet is félretettem.
Ezennel egy időben, meg is született a terv.

Spárgakrémleves
  frissen sült pisztáciás kenyérszelettel




Hozzávalók
100 g főtt krumpli
2 nagy gerezd fokhagyma
20 g vaj
200 g spárga ( kész, üveges, sós lében )
1 db tojássárgája
tengerisó
bors
szárított fűszerek
a 2 dl párolólé
1,2 l víz

tálaláshoz
1 - 1 szelet kenyér
 reszelt sajt pl. parmezán

A vajat a fazékba dobtam, rá a lapokra vágott fokhagymát, amint illatos lett,
rálapátoltam a főtt, áttört krumplit, megkevertem, fűszereztem és felöntöttem a párolólével és a vízzel. Megvártam amíg felforr majd beleraktam a néhány darabra vágott spárgát.
Újra megvártam, amíg felforr.
Ekkor elzártam a tüzet, fogtam a botmixer barátom és beleengedtem a forró levesbe.
Bekapcsoltam, a másik kezemmel pedig beleraktam az odakészített, egy tojássárgáját.
Tekintettel, hogy a botmixer dolgozott a forró levesben, így a tojásból nem lett rántotta,
hanem szépen besűrítette a leveskét.
Ennyi. Forró, krémes, finom, roppant egyszerű és gyors.

Megjegyzés: ha nincs főtt krumplink, akkor is ugyan így készíteném, csak amikor ráöntöm a vizet a fokhagyma, krumplira, azt utána megfőzném. Majd mindent tovább, ugyanúgy.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése