2012. február 17., péntek

Túróból gnocchi...



....mert mást is eszünk...
Tegnap egyszerű, mindenki számára ehető ebédet szerettem volna.
 Ezt úgy kell érteni a mi esetünkben, hogy a Papa általában nem eszi meg amit mi,
számunkra pedig a Papa étkezése, túl szűk teret enged.
Ezért főzök olyat ami jó a Papának és főzök olyat amit mi szeretünk.
Kis szervezéssel ez általában csak! háromféle dolgot jelent, plusz kenyér és esetleg desszert.
Ebből következik, hogy az egyszerűen elkészíthető, finom, de tápanyagokban gazdag fogásokat
részesítem előnyben, hisz a táplálás nagyon fontos egy nőnek, de más dolga is van.
 Itt főleg az egyszerűn van a hangsúly, mert aki főz az finom és tápanyagokban gazdag élelmet szeretne
és olyat is készít.




Tegnapi ebéd
Paradicsomleves, sok tésztával
Túró gnocchi,  a Papának tejföllel, cukorral
  Nekünk kéksajt szósszal, natúr zöldekkel
sütöttem kenyeret és volt még joghurthab ( előző napról )
Ma tartalmas leves lesz ( még nem tudom milyen ) és fánk. Ja és kenyér, ajándékba.




Túróból készült gnocchi, kéksajt mártással


Hozzávalók
500 g túró ( vagy ricotta ), a szárazabb fajtából
250 g rétesliszt
2 db tojás
20 g puha vaj ( vagy 1 ek olaj )
tengerisó


Szószhoz
100 g kéksajt
30 g vaj
1 dl tejszín


A túrót egy tálba öntöttem, ráütöttem a két db tojást, sóztam - tekintettel, hogy kemény volt a vaj,
most felváltottam 1 ek olajjal, ezt is hozzáadtam és a szélére szórtam a 250 g réteslisztet.
A többi lisztet odakészítettem, hátha kell még, hisz nagyban függ a túró nedvességétől,
de jól ítéltem meg, elég volt a negyed kiló.
Sőt ha valaki lágyabban szereti akkor 20 deka is elég lehet, mi úgy szeretjük ha "harapható".
Közben odaraktam a tűzre, a fazékban a vizet kifőzni a gnocchikat és
egy serpenyőben a vajat, sajtot,
 egy lábasban pedig 1 ek olajat készítettem, erre majd az édesnek való túrónúdli kerül a Papának.
A fazekat, amíg felforr a víz, a serpenyővel takartam le, így a vaj és sajt össze is olvadt.
A túrós tésztából apró nudlikat készítettem így és kis adagokban megfőztem,
ami sokkal gyorsabban főtt mint a krumplis testvér.
Egy részét az olajra szedtem ( most nem öblítettem le, a túróst nem kell ).
A serpenyőben összeolvadt vaj-sajt keveréket átraktam a tűzre, alaposan megborsoztam és
hozzáadtam az 1 dl tejszínt, összeforraltam, éppen hogy! ebbe szedtem át a megfőtt gnocchikat.
Melegen tartottam Őket.





Ha jó áron jutok minőségi kéksajthoz, gyakran használom fel fogásokhoz, készítek mártást,
zöldfűszerekkel, fokhagymával kiegészítve, szeretjük az ízét.




3 megjegyzés:

  1. Nagyszerű szósszá turbóztad a kéksajtot! Egyszerű, de nagyszerű étel!

    VálaszTörlés
  2. A finom házitúróból készült ma gnocchi és nudli- precíz a recepted, mert tökéletes lett, még soha nem készítettem, de ez a recepted is belopta magát a szívünkbe, illetve a hasunkba :) Máskor is lesz az asztalunkon!!!! Atillám dicséretét boldogan bezsebeltem :D, most juttatok belőle Neked is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, megkaptam. Teszek fel egy spenótosat is.

      Törlés