2012. február 5., vasárnap

Zöldséges, gombakrémleves


A tél, a tartalmas krémlevesek ideje nálunk. Forró, fűszeres, sűrű, krémes, tápláló.

Zöldséges gombakrémleves, gomba chipsszel



Hozzávalók
2 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa
2 db krumpli
1 szelet zeller
50 dkg gomba
fél fej fokhagyma
1 ek szárított zöldségkeverék
bors
3 ek olaj
3 dkg vaj
1 dl tejszín
2 l víz
---------------
gomba chipsz
10 dkg gomba
3 ek olaj

Megtisztítottam a zöldségeket és összevágtam. ( karikára, kockára, szeletbe, lapokra )
A kuktába beletettem a vajat, olajat, tűzre tettem és amikor felforrósodott ráraktam az összes felszeletelt zöld féleségeket a fokhagymával együtt.
Megpirítottam: amikor már szállt a pirult illata és a színe is kezdett itt - ott karamell színbe hajlani, rátettem a fűszereket, kevertem és felöntöttem a 2 liter vízzel.
Rátettem a kukta tetejét, beállítottam az órát 11 percre és magára hagytam.

Letelt az idő, elzártam a tüzet.
Megvártam amíg megengedte a kukta, hogy levegyem a tetejét, fogtam a botmixer, beleengedtem a levesbe, bekapcsoltam és folyamatosan mozgatva addig járattam, még az egész levesem krémes lett. Hozzáöntöttem a tejszínt és még egy percig.
Visszaraktam a tűzre és hagytam, hogy újra felforrjon. Kész.

A serpenyőbe kanalaztam, a 3 ek olajat és rádobtam a hajszál vékonyra szeletelt gombát, Megpirítottam. A feltét is kész.

Tálalásnál, a forró leves tetejére raktam a chipszet és néhány csepp olajat abból amiben sült.


 
Egyszerű és nagyszerű.

 

2 megjegyzés:

  1. Elkészítettem erdei gombából (nem tudom milyenből, a fehérvári úti piacon vettük, azt mondták valami vargányaféle meg egy másik aminek erős citromsárgák voltak a lemezkéi). Zellert ugyan nem tettem bele (nem volt otthon), de minden mást igen. Nagyon-nagyon finom lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. San :)
      Egészségetekre! nagyon köszönöm a visszajelzést.

      Törlés