2012. március 18., vasárnap

Máktej Panna Cotta

               

A mákból ugyanúgy lehet tejet készíteni, mint a többi magból, gabonából.
Nagyon egyszerű, nem kell más hozzá csak mák, víz és egy botmixer, turmixgép, stb.
A máktej adja a mai édesség alapját.


 


Máktej Panna Cotta, mézes körtével



Hozzávalók
150 ml máktej ( leírása lent )
250 ml 30 % habtejszín
2,5 lap zselatin (vagy agar-agar leírás szerint)
2 ek + 2 ek méz
1 db nagy "vajkörte"



Fél dl tejszínben a zselatin lapokat beáztattam, majd enyhe melegítéssel kevergetve feloldottam. Hozzáöntöttem a többi ( hideg ) tejszínt, a ( hideg ) máktejet és a mézet.
Alaposan elkevertem és az előre elkészített formákba adagoltam.
A hűtőben várta meg, még megdermed.
A tálaláshoz egy "vajkörtét" nagyon apróra vágott a Férjem, összekevertük a mézzel.
A Panna Cottát 10 percre a fagyasztóba tettem, majd egy késsel a szélénél körbe kanyarintottam és a tányérra borítottam. Köré rendeztem a mézes körtét és néhány egész mákkal díszítettem,
na és a tetejére egy szelet körte dukált.



-------------------------------------------------

Máktej
Este beáztattam 50 g mákot 400 ml langyos vízbe.
12 óra múlva botmixer 60 másodpercig járattam, a mákos egyvelegben.
A kávészűrőbe öntöttem és lecsöpögtettem. Ennyi.

 A visszamaradt mákot most nem fogyasztottuk el, a komposztálóban lakó giliszták viszont nagyon örültek neki.  Na nem lesznek mindig elkényeztetve, illetve a kávézaccal úgyis elvannak, nagyon szeretik.





-------------------------------------------


Új sorozatot indítok, amelyben italok szerepelnek. Olyan italok, melyek egészségesek, részei lehetnek egy léböjtnek, illetve a nap bármely részében üdítőként hatnak....ha elkészítjük.


8 megjegyzés:

  1. Igazi különlegesség!!! A fotóid hódítanak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mák a csontoknak, a zselatin az izületeknek, a méz sokmindenre jó,
      a körte finom. na és másra is jó...
      Örülök, hogy meghódítottak.

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki, igazi ínyencség. Az új sorozatot pedig már alig várom!

    VálaszTörlés
  3. Én is szeretem a máktejet. A gyerekek nem akarták megkóstolni, így mindig én iszom meg, és nagyon imádom. Kicsit féltem, hogy elkábulok, vagy ez nem hat így? Szépek a fotók és megkívántam a panna cottá-t is, mmm...
    A díjat vettem, köszönöm, de olyan nehéz továbbadnom, még gondolkodnom kell. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A díj miatt nem akartalak sürgetni, csak akartam, hogy örülj!
      Az érett mák nem kábít, nyugodtan ihatod.

      Törlés
  4. Jaj Te olyanokat tudsz,Csodás!!!!!:):)

    VálaszTörlés