2012. március 30., péntek

Padlizsánfasírt paradicsomszószban




Paradicsombefőzés idején, különféle szószokat is szoktam üvegbe zárni.
Zöldségeseket, fűszereseket, amelyek igazi segítőtársak egy gyors tészta ételhez.
Nem beszélve a napfényes ízükről és arról a tényről, hogy a saját "ökológikus"
kertemben termett és minden tartósítószertől mentesen tettem el.
Egy ilyen padlizsános, fokhagymás, bazsalikomos szósz várt a sorsára,
 amihez a látvány kedvéért  vettünk egy padlizsánt.
Viszont volt ma időm - hisz az időjárás visszatartott a kerti munkától -
hát gondoltam egy kicsit hozzáadok az egyszerű szószhoz.






Padlizsánfasírt paradicsomszószban spagettivel

Padlizsánfasírt

Hozzávalók
1 nagyobbocska padlizsán
0,5 dl olaj
tengerisó
frissen őrölt bors
3 gerezd fokhagyma
2 tojás
1,5 kifli morzsának őrölve
friss petrezselyem, bazsalikom





A padlizsánt megmostam és 1x1 cm-nél kisebb kockákra vágtam.
A serpenyőbe beletettem az olajat és felforrósítottam,
rátettem a kockákra vágott padlizsánt, sóztam, borsoztam.
Megsütöttem.
Ez csak pár percet vesz igénybe, minden más sütési ceremóniától sokkal kevesebb időt,
ráadásul egyszerre pirult és krémes.
Kihűtöttem.
Átkanalaztam egy tálba és villával kicsit még összenyomkodtam.
Hozzáadtam a két tojást, a tiszta és aprított zöldfűszereket, még borsot és az összezúzott fokhagymát. Összekevertem és annyi kiflimorzsát adtam hozzá, hogy formázható masszám legyen,
 de ne túl kemény, ehhez nekem másfél kifliből készült morzsára volt szükségem.
A serpenyőben egy ujjnyi olajat forrósítottam.
A padlizsánmasszából kis golyókat formáztam és az olajban pirosra sütöttem.
Tálba szedtem és várt a további sorsára.






Paradicsomszósz

Hozzávalók
2,5 dl-es üveg fent nevezett szósz, helyettesíthető ugyanennyi sűrű paradicsomszósszal
3 dl házi natúr paradicsomszósz
5 gerezd fokhagyma
0,5 dl olívaolaj
tengerisó
frissen őrölt bors
chilipehely
fűszerpaprika ( szeretem ha szép piros a szósz színe, ezért szoktam beletenni )
friss petrezselyem, bazsalikom


Az olajat a fazékba öntöttem, felforrósítottam és beledobtam a zúzott fokhagymát,
amint sercegett ráöntöttem a kétféle paradicsomszószt.
 Összekevertem, ízlés szerint fűszereztem. Hagytam néhányat rottyanni.
( Nem kell főni és sűríteni sem, hisz így is igen sűrű. )
Beleraktam a sült padlizsánfasírtokat és most már együtt várakoztak tovább,
hogy megfőjön a tészta. Én pedig a forró vízzel arra, hogy megérkezzen a családom.
Amíg ők a levest kanalazták, a tészta megfőtt.

Az ízlés szerint megfőtt tésztát, a vízből, a padlizsángolyós paradicsomszószba lapátoltam.
Picit lecsöpögtettem, hisz a szósz elég sűrű volt,
sőt még adtam hozzá a tészta vízéből néhány kanállal.
Meglocsoltam olivaolajjal.
Összekevertem.
Forrón tálaltam, a tetejére parmezánforgácsot szórtam és bazsalikomlevéllel díszítettem.






A fotóhoz a látvány érdekében elvettem egy kevés natúr tésztát,
meglocsoltam a olivaolajjal és a tetejére tettem a  padlizsángombócot.




Szeretetrehangoltan a Facebookon :)






2 megjegyzés:

  1. A látvány önmagáért beszél! Szeretem a padlizsánt, mint alapanyagot, nagyon sokféle ételt készítek vele. A fasírtodat megjegyzem, mert van itthon padlizsán, de más tervem van már vele :) A fotók álomszépek!

    VálaszTörlés