Follow by Email

2012. április 25., szerda

Kókuszos karika

...ami szerintem inkább tekercs, de Édesanyám hagyatékából való recept és abban karikának hívják.
Szerettem és ezt sem sütöttem még sosem...sosem, mert mindig Ő készítette.
Be kell vallanom, az Anyámé szebb volt, sokkal szebb és persze más volt az íze, mert azt nekem készítette, az Ő szeretete volt benne. Másképpen esett,  DE az enyém is nagyon finom. Omlós tészta és édes kókuszos "habcsók" réteg.




Kókuszos karika



Hozzávalók
Tészta
400 gr liszt
200 gr vaj ( eredeti receptben 250 gr Ráma )
4 db tojássárgája
10 gr friss élesztő
0,7 dl tej ( eredeti receptben 0,5 dl tej )
1 mk cukor
1 citrom reszelt héja (bio)

Krém
4 db tojásfehérje
300 gr porcukor (eredeti receptben 400 gr porcukor )
2 ek citromlé
100 gr kókuszreszelék


Az élesztőt a fél deciliter langyos tejbe beletettem és a 1 mk kristálycukrot is. Összekevertem és vártam 5-10 percet amíg felhabosodott. A lisztet a vajjal összemorzsoltam. A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját a vajas lisztre, a fehérjét egy hőálló edénybe tettem. A vajas liszthez adtam még a felfutott élesztőt és selymes tésztát gyúrtam belőle.
 4 részre vettem és cipót formáztam belőle.
A tésztát letakartam és elkészítettem a krémet. Nem kell keleszteni csak pihent.
A tojásfehérjéket gőz fölött elkezdtem felverni és fokozatosan beleöntöttem a porcukrot és a citromlét. Kémény habbá vertem, tehát gőz fölött.
Levettem és belekevertem a kókuszreszeléket.
2 tepsit készítettem és bekapcsoltam a sütőt 175 fokra, alsó-felső sütésre.
Kinyújtottam az első cipót, nagyon vékonyra! rákentem a kókuszos massza 1/4-ét és feltekertem mint a bejglit, majd ujjnyi széles szeletekre daraboltam és fektetve tepsire raktam. Így tettem a másik kettővel is.
15 perc alatt sültek meg.

 


Kétszer sütöttem egymás után, mert bár ízre nagyon finom volt már az első is, de a tésztáját vastagnak találtam. Másodszor nagyon vékonyra nyújtottam és igen így jó.


12 megjegyzés:

  1. Ó, nagyon guszta, főleg az utolsó kép! :P
    Nálunk is mindig Anyukám sütött ilyet, én valahogy soha nem sütöttem, nem tudom miért, pedig szeretem nagyon. Lehet, hogy elfeledkeztem róla egy picit a bőség zavara miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyi minden vár megvalósításra...

      Törlés
  2. Én még gimiben az egyik osztálytársnőmtől (azaz az anyukájától) szereztem meg a receptjét. Mindig az a leányzó hozott ilyen sütit a kirándulásokra, és én mindig a lelkére kötöttem, hogy legközelebb is hozzon. ;)) Évente legalább egyszer meg szoktam sütni, örülök is, hogy eszembe juttattad, így azt hiszem, "pont most" lesz aktuális a sütése. :)))
    Csodásak a fotók, mint mindig! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, igazán nincs mit és köszönöm.

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Köszönöm, régen hallottam Rólad.
      Ölellek,

      Törlés
  4. Vittem ennek a receptjét is, mert nagyon fincsinek néz ki:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kis omlós finomság. Köszönöm, örülök.

      Törlés
  5. Gyönyörűek a csigáid és a fotók is! Jó ötlet a tésztába a reszelt citromhéj, legközelebb én is teszek bele!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól érvenyesült a citromhéj. Írtam már valahol, hogy ennek a sparos kezeletlennek magas az illóolaj tartalma. Hát a Te csigáid is gyönyörűek!!!

      Törlés