2012. április 16., hétfő

Tyúkhúr-kiwi-banán ital, Tyúkhúr mint gyógynövény



8. ital.
Még pont virágzás előtt sikerült elcsípnem egy kis maréknyi tyúkhúrt az italba.
Kiwivel és banánnal társítottam.
Azt javaslom, azokból a gyógyfüvekből, amit nem szokott a szervezetünk és nem szoktuk az ízét, mindig csak keveset tegyünk az italunkba. Ráérünk emelni a mennyiségét.




Tyúkhúros banán kiwi turmix




Hozzávalók
annyi tyúkhúr amennyi elfér a tenyerünk közepén, vagy kevesebb
1 db érett kiwi
1 db érett banán
opcionális: méz, friss citromlé
2 dl víz





Tisztítottam, daraboltam, botmixerrel turmixoltam a poharában, amibe mindent beleraktam.
Nekem natúr állapotában tökéletes volt ( a családomnak is ) de nyugodtan lehet mézzel, citromlevével ízesíteni. Az a fontos, hogy ízletes legyen, örömmel igyuk.





Egészségünkre!


Tyúkhúr ( Stellaria media )

Libafű, lúdfű, lúdhúr, madáreleség, madárhúr, pipehúr, tikhúr, tyúkbegy.....
Nem véletlen ez a sokféle madárral kapcsolatos elnevezés, hisz a szárnyasok nagyon szeretik, az állatok ösztönösen tudják mi jó nekik.
Egyéves, hideget tűrő növény. Ahol a tyúkhúr jelen van ott humuszban gazdag a föld és ha nem irtják ki az is marad. Minden része fogyasztaható, bár én a zsenge leveleit szeretem legjobban.
Lúgosítja a szervezetet, segíti a máj munkáját a méregtelenítésben, ez a klorofillban, Káliumban, kálciumban, A-, B-, C-vitaminban gazdag növény. Vértisztító, gyulladáscsökkentő.

Koleszterin problémáknál, addig kell inni a tyúkhúr teát, amíg nem normalizálódik a koleszterinszint, javasolja Szabó Gyuri bácsi bükki füvesember. A férfiaknak meg napi rendszerességgel, nekik ez a teájuk, nekünk nőknek pedig a cickafark és a palástfű.

Teája léguti betegségekben segítség, de ettől sokkal ismertebb az epe és vese működését segítő hatása, kőoldó tulajdonsága, zsíroldó. Fogyasztása köszvény esetén is hatékony.
Szaponint tartalmaz, amely nagy adagban való fogyasztáskor hasmenést okozhat ( de lehet az sem árt ), sőt székrekedés esetén jó ha tudjuk. Újabban a fogyókúrákban is bevetik.

A tyúkhúrt a szépségünk ápolásába is alkalmazhatjuk, teájával frissithetjük arcunkat, önthetünk a fürdővizünkbe.

Ekcéma, pikkelysömör esetén, az összezúzott növényt, pakolásként tehetjük a beteg felületre.
Krémet is készíthetünk belőle.



10 megjegyzés:

  1. Csodás pasztell színe van:) Nagyon finom lehet, szerintem az én családom is szeretné:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, biztos. Nem is lehetett kiérezni a turmixból, de a tyúkhúr kellemesen zöld ízű, salátába is szoktam keverni, meg a kertben munka közben rágcsálni.

      Törlés
  2. Kellemes itóka,- nem is tudom, találkoztam e már a tyúkhúrral...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos, hogy találkoztál. Az itóka tényleg kellemes.

      Törlés
  3. Teának a zöld leveleit kell leforrázni és állni hagyni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, pont úgy mint a többit, pl. csalánt.
      Amennyit a tenyerembe összefogok, 1 liter víz, mondjuk ez napi adag vagy családi. Én kíméletesen készítem a teákat (is) így nem szoktam 100 fokos vízzel, hanem olyan 80. Persze nem mérem meg, hanem hallgatom, ahogy forr, mielőtt felforrna, elkezd hangja lenni, akkor már jó is :)
      Ölellek,

      Törlés
  4. Én eperrel,mézzel és tejjel turmixoltam.Nagyon finom reggeli turmix!:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eper, zseniális összetétel, csak legyen már eper :)
      Tegnap az eper "ültetvény"-nyel foglalkoztam és már láttam virágbimbókat :)

      Törlés
  5. Több alkalommal olvastam már én is a tyúkhúr jótékony hatásairól,itt van is böven...Ámde:más forrásból úgy tudom,hogy teaként szárított növényt használjunk,valamint a szárítmányt zúzzuk porrá és ily módon mindíg kéznél van,Tehetjük ételbe,szenvicsre szórva,kinek hogy tetszik..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna <3
      A tyúkhúr csodás növény, magam mindkét formában fogyasztom. A porrá őrlés roppant praktikus megoldás, főleg ha utazunk, vagy más miatt nincs módunk frissen készíteni. Akkor is jó megoldás, ha ételeinkre szeretnénk rászórni, belekeverni, stb. ahogy Te is írod <3

      Törlés