2012. május 13., vasárnap

Banán - avokádó turmix. Banán növény



...egy csepp mézzel és fél lime levével. + 3 dl víz.

Mindennap legalább kétszer készítek turmixot, az érdekesebbeket feljegyzem.
Nos ez igazán érdekes párosítás, de megérte kipróbálni.
 Bár egyik sem hazai gyümölcs, de sebaj egyszer-egyszer belefér:)
Az egész úgy történt, hogy az előkészített kókusztejet másra szerettem volna felhasználni ( ezt is tettem ).
Ki kellett találnom valami párt a banánnak. Az érett banán mellett érlelődött az avokádó,
hát gondoltam nagy baj nem lehet belőle, ha ugyanabban az italban végzik.
Az avokádó elég semleges ízű, a banán édes, így kicsit savanyítottam.



Banán avokádó turmix

1 db érett banán
1 db nagyon érett ( de nem barna! ) avokádó
1/2 lime leve
1 kk akácméz
3 dl hideg víz




Tisztítottam, apróbbra vágtam és az egészet összeturmixoltam, a...........13 éves botmixeremmel.
Hihetetlen krémes ital lett belőle:)
A párosnak van jövője nálunk, sőt más formációban is.

A tálaláskor, még egy kis mézet csorgattam rá.

-------------------------------------

Banán  ( Musa paradisiaca )


A kép forrása


Trópusi, egyszikű, lágyszárú, sokszor fa nagyságú növény.
Levelei egymásra borolva 3-5 m magas áltörzset alakítanak ki.
Lecsüngő összetett fürtvirágzata van, évente 50-70 kg utóérő áltermést hoz.
A banán bogyótermés.
Őshazája Délkelet-Ázsia.
A 7. században arab kereskedők vitték Egyiptomba és a Közel-Keletre.
A 15 században telepítették a Kanári-szigetekre.
Ma már 700 féle banán tartanak számon, amit mi kapunk a boltban az csak egy a sok közül.
Az Amerikai kontinensre 1516-ban vitte magával egy spanyol szerzetes.
A-, B6-, C-, U-, E-vitamint, Káliumot, Kalciumot, Magnéziumot, Vasat, Rezet, Jódot, Mangánt, Foszfort, Cinket, Aminósavakat, nyomelemeket, antioxidánsokat tartalmaz ( meg még másokat is...).
Könnyen emészthető ( 110 perc ), fruktóz és szacharóz tartalmának köszönhetően,
azonnal feltölti az energiaraktárakat.
A termelő országokban óriási gondot okoz a banán "hulladékának" hasznosítása.
A tudósok kitalálták hogyan lehet belőle fűtőanyagot készíteni: a jövő energiaforrását
látják a banánbrikettben.
Az információk egy része innen származik.


Érdekességek
A "banán" szó ujjat jelent.
Az vadbanánnak nagy kemény magjai vannak.
Amit mi fogyasztunk az bizony hibrid:(
Egy-egy banánfürt 40-100 kg-ot nyom.
Egy növény 100 évig is képes újra és újra leveleket, termést hozni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése