Follow by Email

2012. május 21., hétfő

Epres "rózsás" álom



... rózsasziruppal, epres mascarpone krémmel.
Végre érik az eper, így már nem "csak" zöld színű ételek jelennek meg a blogon:)
Pohárban és őzgerinc formában is készítettem.




Epres "rózsás" finomság

Hozzávalók
500 g mascarpone
250 g eper összeturmixolva
100 g porcukor
15-27 db babapiskóta
1 dl rózsavíz
0,3 dl rózsaszirup
Az epret a porcukorral összeturmixoltam, a mascarponét habosra kevertem.
Hozzáadtam az "eperturmixot" és könnyű habbá vertem.
Az őzgeringformát kikentem olajjal ( lehet, hogy a folpack jobb ötlet lett volna, legközelebb... ),
majd kikentem a krémmel.
Alulra fektettem kettesével, egy sor babapiskótát, amit előtte rózsaszirupos vízbe mártottam.
Erre krém jött vastagon, majd újra mártott babapiskóta.
Végül krémmel befedtem és a hűtőbe tettem.
Érdemes 5-6 órával fogyasztás előtt elkészíteni, hogy legyen ideje a piskótának megpuhulni,
az egésznek összeérni.
A poharakba ugyan így készítettem.




Rózsaszirup, vadrózsasziromos-víz, vadrózsasziromos-méz.
Mindhárom megfelelő, sőt ha nincs akkor más harmonizáló virág.
Lehet bodzavirág, akácvirág, levendulavirág, zsályavirág, muskátlivirág...
A rózsaszirmos akácmézről és rózsaszirmos vízről írtam, a rózsaszirup nem vadrózsasziromból, hanem vörösrózsából készült tavaly és az előtt.
Még mindkét évjáratból van, hamarosan ha nyílik a rózsa írok róla.
Ha rózsavízzel készítjük az nem igényel további hígítást, ha rózsaszirmos mézzel,
akkor ugyancsak hígítsuk fel ízlésünk szerint, mondjuk duplájára.


A mascarpone-t házilag is elkészíthetjük, pl. így:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/02/hazi-tejszinkrem-hazi-mascarpone-1.html
A rózsaszirup pedig így készült nálam:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2012/06/rozsa-esszencia-xukorral-napon-erlelt.html





8 megjegyzés:

  1. Hűha, ez nagyon finom lehet! Jöhet azzal a pohárral:)

    VálaszTörlés
  2. Van egy kis üveg rózsavizem, eddig nem volt ötletem, mihez használjam fel. Ez irtó jól néz ki, szerintem el fogom készíteni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága trollanyu!
      Én is láttam a TE FINOM JOGHURTOS DESSZERTED, nagyon szeretem. Sajnos valamiért nem tudok írni Neked, így ezúton üdvözöllek:)
      Örülök, hogy jó ötletnek bizonyult az epres/rózsavizesem:)

      Törlés
  3. Finom, szinte érzem az illatát, kár hogy nem itt áll az asztalomon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Messze laksz Budapest környékéhez?

      Én is ittam a frissítődből, nagyon jól esett, köszönöm:)

      Törlés
  4. Ezt a finomságot elmentettem,és holnap elkészítem,mert van hozzá minden!Köszi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mellissina! Örülök, hogy tetszik :)
      Szép holnapot!

      Törlés