2012. május 6., vasárnap

Spanyol tortilla



Pénteken nagy ebéd helyett, késői ebédet, korai vacsorát készítettem. Többféle könnyű salátát, a szárzeller levest és ezt a Spanyol tortillát tartalmazta. Mindegyikből csak pici mennyiség készült.


Spanyol tortilla
3 kisadag

7 szem újkrumpli
5 db tojás
3 szál újhagyma
tengerisó
frissen őrölt bors
0,5 dl olívaolaj
20 gr vaj

A krumplikat tisztítottam és vékony (2 mm) karikákra vágtam. Az olívaolaj felén megsütöttem, pároltam. A tojásokat felvertem, az újhagymát felkarikáztam.
Amikor a krumpli készre sült/párolódott, belekevertem a tojásba és a hagymát is. Sóztam, borsoztam.



Beleöntöttem egy nagy serpenyőbe a maradék olívaolajat, a vajat, majd a krumplis/tojásos keveréket, eligazgattam, hogy mindenhol fedje tojás és pár perc alatt megsütöttem az alsó felét. Ekkor még a teteje folyós. Jött a fordítás: egy megfelelő nagyságú tányért ráborítottam és egy határozott mozdulattal megfordítottam. Határozottan ki is csorgattam (túl nehéz volt a serpenyő), no de sebaj nem ment ki sok és a maradék másik oldala is szépen megsült.
Forrón tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése