2012. május 10., csütörtök

Spenótos cannelloni házi friss tésztából



Aki szereti a cannellonit, de túl macerásnak tartja a hengereket előfőzni, szikkasztani,
csővel tölteni, nos annak szól ez az elkészítési mód, meg persze az utókornak:)
Igaz a tészta készítését nem ússza meg, de a többi sokkal egyszerűbb
és mi tagadás az ára is jóval barátibb.





Spenótos-túrós cannelloni kézzel készült friss tésztából

Hozzávalók
Tészta
400 g liszt
3 db tojás
3-5 ek víz
1 mk tengerisó
1 ek olívaolaj


Töltelék
500 g spenót
500 g házi túró ( lehet ricotta )
100 g jól olvadó sajt ( én most házit tettem bele )
2 db tojás
tengerisó
frissen őrölt bors
1 csokor petrezselyem
1 citrom héja
1 mk frissen reszelt szerecsendió


Szósz
1 l sűrű paradicsomlé
3 szál újhagyma
3 ek olívaolaj
tengerisó
frissen őrölt bors
friss oregánó


Tetejére
2 csomag mozzarella

A tészta hozzávalóiból selymes tésztát gyúrtam: lisztet átszitáltam,
közepébe öntöttem a kicsit összekevert tojásokat, a vizet, sót, olajat és
alapos munkával összedolgoztam. Fóliába csomagoltam és félretettem pihenni/érlelődni ( 1 óra).
A spenótot tisztítottam és szárazom meglankasztottam: egy fazékba beleraktam, rátettem a fedőt és nagylángra kapcsoltam alatta, amíg felforrósodik. Ez kb. 3 perc és ennyi elég is neki.
Fogtam a recés konyhai ollóm és apróbb darabokra vágtam, ehhez meg sem kellett fogni,
csak egyszerűen átvagdostam a kupacot.




Hagytam, hogy kicsit hűljön, ekkor hozzáadtam a házi túrót
( ami lehet ricotta, de én a házi túrót nem cseréltem fel, érthető miért...),
a reszelt sajtot, a tojásokat. Belereszeltem a szerecsendiót és a citrom héját, sóztam, borsoztam és megszórtam az apróra vágott petrezselyem zöldjével. Összekevertem.
Elkészítettem a paradicsommártást: a sűrű házi paradicsomlébe kevertem az olajat,
a karikára vágott hagymát, aprított oregánót, fűszereztem, összekevertem.
Ha a paradicsomlé hígabb, az nem baj hisz a tésztának szüksége lesz rá,
 de jó a darabos paradicsom konzerv is akkor törjük össze (egy liternél ne legyen több).

Egy nagyobb szögletes sütőtálat előkészítettem és a paradicsommártás egy részét
 ( majdnem a felét ) a tálba kanalaztam.
 Én csak egy rétegben készítettem, ha több rétegben készítjük, akkor az 1/3-át tegyük alulra.
A tésztát tésztagéppel kinyújtottam, még 6-os fokozaton is (ha nincs ilyen masinánk,
akkor kézzel nagyon vékonyra javasolt nyújtani) majd cannelloni hosszúságúra szeleteltem.
A közepére a töltelékből hengert formáztam és két oldalról ráhajtottam a tésztát (a képen látható).




A paradicsomszószba sorakoztattam a nyitott résszel/varrással lefelé.
A maradék paradicsomszószt ráöntöttem. A tetejét mozzarella sajtszeletekkel borítottam be.
A sütőbe raktam 180 fokra. Nem melegítettem elő, hisz a felmelegítés ideje alatt már
melegedhetett a rakottas is ( energia kihasználás ).
30 perc alatt gyönyörűen átsült, az idő lehet több vagy kevesebb.
Lekapcsoltam a sütőt és nyitott ajtónál még bent hagytam 10 percet és
még 10 percet pihentettem tálalásig.




Ez  idő alatt a paradicsomlét teljesen felszívta a tészta, csak a sűrű szaft "maradt".




Megjegyzés
A fent megadott mennyiség négy embernek bőséges adag.
Én most csak a fele tészta tekercset készítettem el, a másik felét lefagyasztottam: tálcára rakosgattam, csupaszon beraktam a fagyasztóba és amikor megfagyott lezárható zacskóba sorakoztattam.
"Talált" korai vacsora lesz egy kevéske munkával:)
Az egész finomság elkészítési ideje nem több mint egy töltött káposztáé, megéri vele dolgozni.
A cannellonikat természetesen darált hússal vagy más töltelékkel is töltheti, aki úgy szereti.





A spenótos cannelloni friss házi tésztából, a Gasztro Miner Facebook - oldalán:
a nap receptje:)


15 megjegyzés:

  1. Hű nagyon örülök, hogy valakinek örömet szereztem:)
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Hűűű, nagyon guszta, ki kell próbáljam!!

    VálaszTörlés
  4. jól néz ki
    (nem szeretek gyúrni, így kész cannellonit veszek, azt csak meg kell tölteni)

    VálaszTörlés
  5. Ez fantasztikus, milyen régóta tervezem, hogy ezt készítek. Megpróbálom valahogy durum liszttel, tojás nélkül elkészíteni. :-) Koszonom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Magdi!
      Lehet durumlisztből, tojás nélkül, a blogon már van fenn recept kézzel készült durum tészta. Pl. http://szeretetrehangoltan.blogspot.com/search/label/k%C3%A9zzel%20k%C3%A9sz%C3%BClt%20t%C3%A9szta ( a pappardelle ).

      Törlés
  6. Nagyon jó ötlet, köszönöm szépen! Ilyen formában erre nem is gondoltam, örülök neki és el fogom készíteni. Marica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marica, nagyon szeretem így készíteni, szerintem lényegesen egyszerűbb megoldás.
      Örülök, hogy tetszik Neked!
      :)

      Törlés
  7. A tésztát legközelebb inkább készen veszem, nekem nagyon macerás volt a tészta, főleg h nincs tésztagépem.... de elsőre muszáj volt az igazit kipróbálni.
    Most sül. Jó illata van, remélem, íz íze is fincsi lesz!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      hát igen gép nélkül nehezebb lehet, géppel nekem ez volt az egyszerűbb.
      Bízom benne, hogy az íze feledteti a macerát :)

      Törlés