2012. május 30., szerda

Virágos tésztasaláta



Vendégségbe készítettem, ezt a hideg
Tésztasaláta -t




Hozzávalók

500 g durum farfalle
250 g-os fekete olajbogyó
250 g paradicsom
5 szál újhagyma
nagy csokor friss kakukkfű
 nagy csokor friss oregánó
 némi salátalevél
tyúkhúr
macskamenta virágja
muskátli virágja
körömvirág virágja
1 citrom leve és kezeletlen héja
1 dl olívaolaj
tengerisó
frissen őrölt bors




A tésztát al dentére főztem, igen sós vízben. Leszűrtem.
Meglocsoltam olívaolajjal és megvártam amíg kihűl.
Ekkor hozzáadtam a feldarabolt paradicsomot, apróra vágott zöldhagymát,
egész olajbogyót és a levelekre szedegetett két csokor fűszernövényt.

A citromléből és olívaolajból krémes vinaigrette-t készítettem és a salátára öntöttem,
ráreszeltem a citrom héját, sóztam, tekertem rá borsot és óvatosan az egészet összeforgattam.
Egy üvegtálat kibéleltem a saláta leveleivel.
A salátát a tálba rendeztem, a  tyúkhúrral és a virágokkal díszítettem.




13 megjegyzés:

  1. mmmm.....isteni finom lehet! Abszolút az Én ízlésem!

    nem tudtam, hogy a muskátli virág is ehető! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az ehető virágoknál írtam.
      Örülök, hogy eltaláltam az ízlésed és annak is, hogy itt vagy:)

      Törlés
    2. http://szeretetrehangoltan.blogspot.com/2012/04/az-eheto-viragok-pitypang-limonade.html

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon ékesítenek a virágok:)

      Törlés
  3. Gyönyörű a virágokkal a tetején, ez is olyan, hogy már a látványtól is jó kedvre derülök:)

    VálaszTörlés
  4. az összes virágodat kóstoltam már, de a muskátli nem ízlett, lehet öreg volt, de keserűnek éreztem

    azonban a közeli képeid olyan szépek, hogy sírva enném meg így a virágokat:)))))))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A muskátlit én savanykásnak érzem, igazad van biztosan számít a kor:)
      Sok növényt eszem leszakítás után, virágot is: amelyik felkínálja magát az nem fáj (nekem).

      Törlés
  5. Hát szem- szájnak ingere!
    Most kaptunk agy szépséges répatortát tele ehető virágokkal díszítve a tetején. Az ovis gyerekek nagyon elcsodálkoztak, de miután látták, hogy én megeszem ők is megkóstolták:)
    Nagyon ízléses a Tiéd, meg is mutattam a kolléganőimnek. :)
    köszönjük az ötletet. Muskátli virágát még nem kóstoltam. Akkor is ehető, ha tápoldatozva van?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Répatorta ehető virágokkal, ez igen! Csodás lehetett!
      Tényleg feldobják a legegyszerűbb salátát is a virágok és lassan a fűszernövények is virágba borulnak: snidling, bazsalikom, menta, citromfű, zsályák, borrágó, rukkola, levendula...na és persze a rózsa!
      A tápoldat jókérdés, (nálam nincs) de úgy gondolom, ma már ami nem a Tiéd az úgy is "tápoldatozva" van. Ha jól esik és örömmel eszed nagy baj nem lehet...

      Törlés
  6. Csodás ez az íz és szín kavalkád. Nyersen még nem ettem virágokat, csak olajban sütve Koreában, Kínában, Indiában és Indonéziában. Bár azokról nem tudtam megállapítani, hogy micsodák.
    A kertünkben minden írtás ellenére felüti a fejét a gyermekláncfű. A levelét már használtam salátába (olyan mint rukkola), de a virágját még nem kóstoltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit kesernyés, próbáld csak a szirmokat, az emésztésnek igen jót tesz:
      http://szeretetrehangoltan.blogspot.com/2012/04/gyermeklancfu-alma-banan-turmix.html
      A csodálatos kertedben járva-kelve kóstolgathatod: a fűszer és gyógynövények virágja is ehető.
      A sonka-sárgadinnyédhez majd a menta virágja is jó lesz, de ha van a kertedben muskotályzsálya, annak a virágja szerintem fejedelmi! Hamarosan nyílik.
      Csodás helyeken járhattál:)

      Törlés