2012. június 5., kedd

Eperkrémes ( Strawberry curd ) torta



Az eperkrémmel ( strawberry curd ) hogyan tovább?-ra gondoltam ki.




Készítettem egy omlós tésztát amit vakon megsütöttem a piteformában.
Egy picurka baleset ( ami vele esett, nem velem ) következményeként az egészből morzsát csináltam.
Tehát az omlóstészta - igaz leírom -  kihagyható, e lépés helyett készíthetjük az alapot kekszmorzsával,
vagy számunkra kedves alaptésztával, úgy is a krémen van a hangsúly.





Hozzávalók

tészta
220 g liszt
150 g vaj
1 db tojás
50 g cukor
csipet tengerisó
2 ek jeges víz




krém
az eperkrém 3/4 része
250 ml tejszín 30%-os
1 ek agar-agar vagy zseléfix




A lisztet a hideg vajjal összemorzsoltam, éppen csak:
az aprítógépbe tettem mindkettőt, sőt még a sót, cukrot is és pár pillanat alatt morzsásra daráltam.
Nem kell teljesen összemorzsolni, az még jobb ha az  apró vaj darabok látszanak.
Egy kifeszített fóliára öntöttem, ráöntöttem az egy tojást és összesen 2 ek jeges vizet,
az ujjaimmal gyors mozdulatokkal összeállítottam a tésztát és a fagyasztóba tettem 15 percre.
Kinyújtottam és a pite formát kibéleltem vele. Rásimítottam egy méretre szabott sütőpapírt,
a papírra babot öntöttem, majd megsütöttem.
Mikorra kihűlt megtörtént a baleset, ezért az egészből morzsát csináltam,
majd most már a morzsát a tisztára mosott piteformába visszasimítottam,
alaposan ledöngöltem és épphogy megspricceltem, egy evőkanálnyi vízzel.




A krémhez a hideg tejszínt habbá vertem, hozzákevertem a zselésítőt és
alacsonyabb fokozaton belekevertem az eperkrémet.
A morzsára simítottam és beraktam másnapig a hűtőbe.
 Tálalás előtt egy marék szamócát hintettem a tetejére.




A szamócára tavaly leltem egy gyógynövényesnél.
Egyetlen picike szál volt egy 3 centiméter átmérőjű dobozban.
Ma már több bokorral vagyok gazdagabb.
Ez a szamóca 0,5-1 cm átmérőjű és májustól fagyokig ontja a termését,
bár érthetően nem kilószámra terem.
Elképesztően zamatos, édes és az illata, nos méterekről lehet érezni.
Érzitek?






14 megjegyzés:

  1. Gyönyörűűű!! :-) Nyitom az ablakot, küldenél egy szelettel?

    VálaszTörlés
  2. Én érzem, sajnálom hogy nekem nincs ilyen szamóca bokrom, szívesen ültetnék, szerinted hol keressek, majd utána nézek a neten, a sütid istenien néz ki:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a bokor dolgot komolyan mondod??? Tudnál adni egy bokorkát???

      Törlés
    2. Igen, igen, van számodra egy, még nem bokor...
      Email?

      Törlés
  3. Nagyon szépséges:) Ennél jobb helyen nem is végezhette volna az epercurd:) Imádom ezt a fáradt rózsaszín színt:)Bevált meked az agar-agar, mert én most vettem, de még sosem használtam előtte sütikhez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      Hát az a tapasztalatom, hogy nem egyforma, ahány gyártó annyi féle. Vettem már "ömlesztve", és hyper-szuper minőségi tasakost is. Igazából magam miatt kísérletezgetek, mert a Férfiakat egyáltalán nem zavarja a zselatin...
      Még a nyílgyökért keresem, azzal akarom kipróbálni.

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki! Azt hiszed én nem kóstolgatnám? :)Ott van nekem is a lemon curd-om, várja mit sütök ki belőle:)

    VálaszTörlés
  5. Ide érzem a szamóca átható illatát! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon gusztusos és szép sütit készítettél az eper krémmel! Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évi, köszönöm. Várom a Te remek alkotásod!
      :)

      Törlés