2012. június 1., péntek

Mákos muffin friss eperlekvárral

Az utolsó üveg lekvárt nem szoktam a dunsztba tenni, hogy a hazaérkezők megtudják kóstolni.
Tegnap korán reggel ezt a muffint sütöttem a lekvárhoz gondolva.




Mákos muffin

Hozzávalók
3 db tojás
100 gr cukor
125 gr puha vaj
100 gr darált mák
100 gr rétesliszt
1 púpos tk foszfátmentes sütőpor
1 késhegynyi szódabikarbóna
50 ml tej




A tojásokat habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a puha vajat és tovább habosítottam.
Hozzáadtam a sütőport és szódabikarbónát és még azt is alaposan elkevertettem a géppel.
Fakanálra váltottam és a kimért lisztet, mákot  és tejet egyszerre belekevertem a tojásos masszába.
Egyneművé kevertem de nem vittem túlzásba.
Az előkészített papírkapszlival bélelt muffin tepsibe adagoltam.
Az előmelegített 180 fokos sütőben 25 perc alatt sült meg.





A tetejére-közepére, a friss eperlekvárból kanalaztam.




17 megjegyzés:

  1. De gyönyörűséges és sokat ígérő süti!!!
    Írtam, neked egy emailt, és nem tudom miért vacakolt velünk a tecnhika vagy micsoda a feketelistával.:-)

    VálaszTörlés
  2. Olyan profi fotókat készítesz, hogy jön, hogy beleharapjak:) és az a lekvár...
    Nem tudsz valami stikát, hogy ne ragadjon bele a muffin a papírba? Már próbáltam többféle papírral, vajaztam, mindent elkövettem, de csak nem lettem barát vele. Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira jó lenne küldeni egymásnak a finom falatokból:)
      Valóban kincs az a papír amibe nem ragad bele, ez most ilyen de most fogy el:(
      Meg persze múlik a tészta összetételén is, minél zsírosabb, annál kevésbé ragad. Ezt a mákosat nagyon eltaláltam, könnyű, omlós. A papírral ellentétben a mák nagy barátom:)
      Szóval nincs trükköm, vagy ragad vagy nem, mint a sütőpapír, abból is csak egy-két félét szabad venni.
      Szép estét!

      Törlés
    2. Köszi mági! Akkor marad a papírral való próbálkozás:)
      Szép álmokat!

      Törlés
    3. Ha előre tudjuk, hogy ragad a süti vagy ragadásra hajlamos a papír, akkor jó minőségű sütőpapírból lehet köröket vágni és azt tenni muffin papír helyett:)

      Törlés
    4. Az a helyzet, hogy a papírban ugye mutatósabb és nem kell mosogatni a sütőt.
      De honnan tudjam mikor akar ragadni és mikor nem?:) Inkább mosogatok és keresem türelemmel a jó papírt:)

      Törlés
    5. Azt hiszem ezt CBA-ban vettem, utánna nézek. Nálatok van CBA?

      Törlés
    6. Úgy tudom nincs. Sajnos:(

      Törlés
  3. Nagyon kívánatos a muffin is, a lekvár is!

    VálaszTörlés
  4. Annyira...de annyira...ez a kép, bele tudnék harapni! :)))

    VálaszTörlés
  5. Csilla drága, közel vagyunk egymáshoz:)

    VálaszTörlés
  6. A friss eperlekvárral Csodás lett!

    VálaszTörlés