2012. június 21., csütörtök

Provence-i fűszerkeverék



A fűszernövények imádják ezt a meleget, feltéve ha kapnak vizet. Kapnak:-) Ezért bőségesen megjutalmaznak finom zsenge hajtásaikkal, virágaikkal.
Amíg zsengék és nem borultak virágba, addig szoktam gyűjteni, szárítani belőlük.
Persze van akinek pont a virágjára "fáj a fogam":-)




Van amit csokorba kötve megszárítok, majd összemorzsolok és úgy pakolom csinos üvegekbe.
Van amit megszárítok csokorba kötve és utána leveleire szedem, úgy tárolom.
Van amit eleve apróra vágok, szirmokra bontok és úgy szárítom meg.
Szoktam fűszerkeverékeket is készíteni, klasszikusokat és saját ízvilágút.
Hű imádom ezt a bőséget, imádok a fűszerekkel alkotni, ez az én világom...ecetek, párlatok, kivonatok, teák, fűszerkeverékek, olajok, krémek, vajak, sók, cukrok, mézek....
elképesztő mit összetudok kreatívkodni.
Mindenhol szárad valami, vagy feldolgozásra várnak, mindenhol üvegek tornyosulnak, csomagolásra várnak vagy címkézésre vagy, hogy a méltó helyükre kerüljenek.
Most egy Provence-i fűszerkeveréket készítettem, ahogy én szeretem.




Hozzávalók

Általában egy-egy arányban szoktam beletenni:
Kakukkfű
Kakukkfű virágja
Francia tárkony
Petrezselyem
Rozmaring
Bazsalikom, 3 félét szedtem hozzá
Oregánó, citromosat választottam
Zsálya, van egy óriás levelű, abból kértem, hozzá orvosi zsályát és  citrom zsályát
Levendula, levele kevés és több virágja
néhány vörös rózsaszirom
Szoktam még beletenni Csombort, de most még túl kicsik.




Az egész csoda csokrot apróra vágtam és kiterítve megszárítottam.
Bár az autentikus összetételekben nincs rózsaszirom, de én nem hagyhattam ki:-)
Egy szép üvegcsébe zártam.




Mire használom
- Saját kézműves sajtjaimhoz használom fel
- Vajat fűszerezek vele
- Grill zöldségeket ízesítek vele
- Sült Camembert-et fűszerezek vele
- No persze, jó húsok fűszerezéséhez is...de ezt én nem szoktam, mert nyáron a grillszezonban, mindig friss fűszernövényeket használok, télen meg már nem grillezünk, de ha mégis...
...akkor van:-)





Szép "fűszerkertet" láttam ma Eránál, régebben Fróninál.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet így egyben szárítani. JÓ tippet adtál:)

    VálaszTörlés
  2. Van itthon, nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a receptet! Hétvégi projektem éppen és egész héten Provance-i fűszerkeverék recepteket vadásztam...eddig ez volt a legszimpibb! :) A fűszervaj, amit a Fiad készített elképesztően guszta!!!! Onnan jutottam ide (szerencsére)! :)

    A múlt héten levendulás fürdősót készítettem, de van több kisüvegnyi fűszerecet, fűszerolaj és fűszersó is a kamrámban. Imádom "kotyvasztani" őket Én is. tavaly levendulás aromát készítettem jóféle pálinkából. Télen a levendulás kuglóf vmi csoda ezzel elkészítve!

    Kellemes hétvégét! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, köszönöm! Nálam is jönnek a levendulás dolgok, most kezdett nyílni a nagy melegben, na meg leszüretelni a 30 db körüli bokrot sem semmi:-)
      Na ná, só ilyen is olyan is, ecet és olaj az alap. Készítek levendulás mézet, ha még nem készítettél figyelmedbe ajánlom. Sajtra csorgatva....hm.
      Szép hétvégét!

      Törlés
  4. Fantasztikus ötlet......ki kellene próbálnom:)

    VálaszTörlés
  5. Na, idejöttem FB-ról:)
    hát ez megint... mesés!

    és igen, igazolni tudom, valóban ez a te világod, mindenhol van nálad valami szépség, egy kosárka rózsaszirom, szép üvegekben mézek, fűszercsokrok, nagy üvegben ecet készül, szappanok illatoznak, mindenhol kis koszorúk, termések, kövek...ezek közt élsz:)

    biztosan azért ilyen vonzó a blogod, mert érezni, hogy ez a valóságod, ezért ilyen hiteles:)))
    ölellek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Lillacska!
      Meghatottak kedves szavaid, köszönöm szépen. Örülök, hogy így látsz, hálás vagyok az Égieknek, hogy ilyen Barátaim lehetnek, mint Te.
      Ölellek,
      Á.

      Törlés
  6. igen, ezért én is hálás vagyok! tudod, hogy nekem a tavalyi év ajándéka voltál?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát :)
      igaz, jó megfogalmazás, Te is ajándék vagy nekem...
      Köszönöm <3

      Törlés