2012. június 14., csütörtök

Sörkifli





Két hete egyfolytában kifliket sütök, mert ( most ) a családom kiflikre vágyik...
Mikor megláttam Babette-nél, tudtam, hogy sorra kerül.
Már minden dicséret elhangzott  róla, én csak összegzem: finom.



  

Sörkifli


Hozzávalók

500 g kenyérliszt ( nagymama)
350 ml tej
150 ml olaj
 1 tk cukor
2 tk tengerisó
25 g friss élesztő
+
natúr szezámmag, lenmag, egész mák és nagyszemű tengerisó







A tejet meglangyosítottam, hozzákevertem a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt.
Megbillegtettem a lábost, így kicsit összekevertem.
10 perc alatt felhabosodott. A lisztet összekevertem a sóval, beleöntöttem az édes,
 élesztős tejet és elkezdtem keverni a géppel, mikor összeállt a tészta, folyamatos
keverés mellett, folyamatosan hozzá csorgattam ezt a nem kevés olajat.
Miután, bedolgozta a gép az olajat, még további 10 percig kevertettem ezt a lágy tésztát.
Folpack fóliával letakartam és duplájára kelesztettem.
Lisztezett deszkára borítottam és hatalmas körré nyújtottam.
( Babette írta, hogy Mohánál látta a kiflit, én is meglátogattam és
Moha azt írta 60 cm naggyá nyújtsuk. )





12 cikkelyre vágtam a derelyevágóval, mindegyik szélesebb végét középen
 2-3 cm-t bemetszettem és szépen egymás után feltekertem őket.
Sütőpapíros tepsire sorakoztattam 6-6-ot és bekapcsoltam a sütőt (200 fok).
Hagytam kelni. mielőtt a sütőbe toltam, lepermeteztem vízzel és
megszórtam magokkal ill. nagyszemű sóval.
13 perc alatt ragyogó színűvé sültek.





Egy kis házi kecskesajttal, sok friss zölddel, hm, kiváló:-)






6 megjegyzés:

  1. Elképesztően guszták! Hű de megenném én is, de most nincs időm rá. Sebaj, mentem a receptet és majd egyszer sort kerítek rá.

    VálaszTörlés
  2. Hú, de tökéletesek ezek a kiflicskék, és szendvicsként elkészítve... na, meg is éheztem a látványtól, de nagyon! :P

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is kiszúrtam Babette-nél:) (csak most néhány napig tele vagyok vendégekkel:)) gyönyörűek lettek nálad is!

    VálaszTörlés
  4. OMG!!!szendvicseknek is kiváló! és azok a rucola levelek....megyek szedek is egy pár levelet...a házi sajttal biztos remekül harmonizál a diós íze:) megvettem:)))

    VálaszTörlés