2012. június 20., szerda

Sült sárgarépa...

...fokhagymásan, petrezselymesen.




Egyszerű ebéd salátával, mi nem is kívántunk együltében többet.
 Este pedig hideg gyümölcsleves lesz.

Sült sárgarépa




Hozzávalók
2 nagy köteg sárgarépa ( a kertben még csak cingárok )
50 gr vaj
50 gr olívaolaj
1 csokor petrezselyem
5 gerezd fokhagyma
tengerisó
frissen őrölt bors




A sárgarépát tisztítás után az uborkagyalun legyalultam.
A vajat az olívaolajjal kikevertem.
A fokhagymát összevágtam egyáltalán nem apróra és a petrezselymet összemetéltem.
A vajas olívaolaj felét a serpenyőbe raktam, a másik felébe belekevertem
a fokhagymát és petrezselymet.



A sárgarépa szeleteket elkezdtem hevíteni és néhányszor megkevertem/összeforgattam a zsiradékkal.
Majd lenyomkodtam a serpenyőben és hagytam, hogy lesüljön az alja. Ha van segítségem, akkor ráborítok egy tányért és egy mozdulattal megfordítja a segítség. Most nem volt, ezért négybe vágtam és egyenként fordítottam meg a cikkeket, hogy a másik felét is pirosra süssem.
(Ha nagyobb adagot készítek, akkor többszörire készítem el.)
A végén a maradék fokhagymás-petrezselymes egyveleget rákanalaztam a tetejére.

Citromos salátával igen könnyű, üdítő.


18 megjegyzés:

  1. Tetszik, én már egy adag görögsalátán túl vagyok, ez majd jó lesz máskorra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye nem is kíván mást az ember?
      Sütök Neked, ha jösz:-)

      Törlés
  2. Dehogy kívánok mást!:-) Képzeld borul, már nem is süt a nap itt! De jóóóó!Hogy mi lesz belőle nem tudom, de jól esik ez a kis besötétedés a remény egy zivatarra.
    Jó, képzeletben már megyek!:-)Te ügyesebb vagy, én csak úgy főzöcskézem, sütögetek ezt-azt, de nem szoktam elrontani nagyon semmit.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egyszerűeket nem lehet,tehát én sem:-)
      Vajon enyhült az idő? remélem jó Neked:-)

      Törlés
    2. Maradt a borult idő egész délután és most is. Kicsit jobb a közérzetem tőle, de nem esett az eső még semmit. Talán éjjel, hacsak el nem megy az egész másfelé.
      28.5 fok van kinn, de már elmúlt 20 óra.
      Benn melegebb van a lakásban most 1 fokkal.Szeretettel gondolok jelen pillanatban a télre!:-)))

      Törlés
    3. Én meg Rád!
      Köszönöm a percre pontos tájékoztatást.
      Budapest környékén meleg van. ( Eddig dolgoztam, most fürödni fogok, utánna megyek sétálni kutyussal, magammal meg, csillagokat nézni:-)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Ha szereted a sárgarépát, ízleni fog.
      Köszönöm:-)

      Törlés
  4. Nagyon gusztusos....ki kell próbálnom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elnyerte teszésed:-)
      Köszönöm.

      Törlés
  5. Na én ezt elkészítem,egyszerűen szuper!És micsoda ötlet!Viszem a receptet!És nagyon szép!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...és egyszerű. Köszönöm, hogy elnyerte teszésed:-)

      Törlés
    2. Már előkészültem rá, vettem egy rakás sárgarépát!Annyira guszta és egyszerű,hogy imádom!!

      Törlés
  6. Gyönyörű a színe, az utolsó fotótól pedig csorog a nyálam! :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, de jó! Az is jó, hogy azonnal elkészíthető, répa általában van és se perc alatt megvan.
      Szép estét!

      Törlés
  7. Számolj be kérlek, hogy ízlett-e.

    VálaszTörlés
  8. Ma ismét elkészítettem,sült oldalashoz!!!És nyáron sokszor elkészítem!!!És jövök nézelődni,mert amikor kitör a szabim akkor tudok majd válogatni.!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) teszek fel egy másikat a napokban :)

      Törlés