2012. július 14., szombat

Fürjtojás "spenótágyon". Új-zelandi spenót.





Egyszemélyes ebéd.
A Férfiak elutaztak, így csak magamnak készítettem.






Pont ahogy szeretem: egyszerű, még minden roppanós, na jó a fürjtojás nem.
Ugyanakkor a sütés kiemeli az ízeket.
Önmagában fűszeres, csak egy gondolatnyi borsot tekertem rá,
és egy leheletnyi tengerisóval szórtam meg.






Fürjtojás "spenótágyon"

Hozzávalók
Minden a kertből a fürjtojás kivételével.
1 szál mángold
1 maréknyi Új-zélandi spenót
3 "kövérgerezd" fokhagyma
2 friss chili
4 db fürjtojás
tengerisó
frissen őrölt bors
petrezselymes olaj
+
2 db paradicsom





A mángold szárát centis darabokra vágtam, a levelét laskákra,
a fokhagymát lapokra, a spenót és a chili maradt egészben.
Az egészet rádobtam a serpenyőben felhevített petrezselymes olajra
és vártam még 2 perc alatt "összeesnek" a zöldségek.
A fürjtojásokat villával összekevertem és a zöldségágyra öntöttem.
Rátettem a fedőt és elzártam a hőforrást.
A maradékhőn megkocsonyásodott a tojás, pont annyira, ahogy szeretem.





Megjegyzés
Aki nem ismeri az Új-zélandi spenótot, de szereti a spenótot
és kertje is van, annak érdemes beszerezni magot.
Ezt a fajta spenótot egyszer kell elvetni az életben, mert utána gondoskodik a fenntartásáról
és így arról, hogy legyen nekünk tavasztól fagyokig mit aprítani a salátába, vagy a serpenyőbe. Folyamatosan lehet szedni jellegzetes háromszög alakú leveleit.
Magszár-képződés után is szüretelhető, nem keseredik, öregszik meg.
Nyersen is kiváló, ugyanakkor sütve jobban megtartja vaskos leveleinek formáját.







Új-zélandi spenót ( Tetragonia tetragoniodes )


A kristályvirágfélék családjába tartozik.
A mi spenótunkhoz hasonlóan egyéves növény, a nitrogénben gazdag talaj igaz szereti,
az öntözést is meghálálja, de egyébként igénytelen növény.
Kalóriában szegény, de ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag.
Magas a Béta-karotin, B2-vitamin, Vas, Magnézium, Kalcium tartalma.
Sok benne a fehérje, P-vitamin, C-vitamin, és Foszfor is található benne.
(Információt innen csipegettem.)








2 megjegyzés:

  1. gyönyörűen fotóztad, ez a spenót istenifinom lehet,

    még szerencse, hogy most lakmároztam be pirított zöldségekkel, így rendesen tudlak olvasni, anélkül, hogy fel kéne ugranom valami ennivaló után sóvárogva:)))

    VálaszTörlés