2012. július 19., csütörtök

Szezámmagos zöldbab

Langyosan vagy hidegen kedveljük.
Nevezhetjük salátának, előételnek vagy köretnek, nekem főételnek is megfelel.




Sárgahüvelyű zöldbabból is szeretem, de tekintettel, hogy a francia zöldbab abból készült, ezért szerettem volna most mindenképpen zöld színű zöldbabból készíteni.
Sajnos a piacon ilyen ínyencség még nálunk sem kapható, legalább is eddig még nem láttam,
 pedig rendszeresen piaci vásárlással egészítem ki a kertem kínálatát, tehát van ismeretségem.
Mindebből már sejteni lehet, hogy most még is kaptam.
Nem is akármilyen zöld színű zöldbabot, hanem méteres ( Un Metro ) babot,
 igaz az én példányaim kb. félméteresek voltak.
Igazi ritkaság, innen is köszönet érte!




Ha nincs ilyen csodánk, akkor akármilyen friss zöldbabból elkészíthetjük még lilából is:)))

Szezámos zöldbab

Hozzávalók
 1.5 kg zöldbab
tengerisó
frissen őrölt bors
50 ml + 2 ek szezámolaj
50 ml olívaolaj
3 gerezd fokhagyma ( dundi )
0,5 citrom leve
1 marék natúr szezámmag




A babot tisztítás után 3-ba 4-be vágtam. ( Ha normál hosszúságú babunk van, azt nem kell elvágni. )
A kukta párolókosarában 9 perc alatt megpároltam.
A szezámolajat és az olívaolajat krémesre kevertem a fokhagymával és a citromlevével,
sóztam, borsoztam. ( Botmixerrel egyszerű. )
 A babot tálba rendeztem és leöntöttem a citromos olajjal.
A  2 ek szezámolajon folyamatosan kevergetve megpirítottam a szezámmagot. Ez 2-3 perc, igen csak résen kell lenni, hisz a forró olajban, még tovább pirul, tehát éppen csak (!), majd vegyük le a tűzről.
Megvártam még kihűlt és a babra öntöttem, az egészet óvatosan összekevertem.

-----------------------------------

Megjegyzés
- A szezámolaj nem kötelező  - nekem sincs mindig - az olívaolaj megfelel,
vagy amihez kedvünk van.
- A szezámmagot felcserélhetjük mandulaszeletekre, sőt ha egy kedves Barátunk
megajándékoz fenyőmaggal, akkor arra. ( Köszönöm K.T. )
- A babot párolás után érdemes hideg/jeges vízzel leöblíteni, nekem most elmaradt.





4 megjegyzés: