2012. augusztus 23., csütörtök

Csokoládéhab (Mousse au chocolat) rumos gyümölccsel



8. SAD-ra (Süss, Alkoss, Díszíts) készítettem, illetve nem csak arra...
Amióta május végén elkezdett érni az eper a kertünkben, azóta mindig terem friss gyümölcs
 és amellett, hogy degeszre esszük magunkat, az édességeknek is az "alapját" képezi.
Megszámoltam, május vége óta  20 féle süteményt jegyeztem fel a blogra,
ebből 2 friss lekváros, 1 cukkinis, egynek nincs köze gyümölcshöz,
de 16 féle édesség telis-teli van többnyire nyers gyümölccsel:)
Egyik finomabb, mint a másik, lehet válogatni:)))
Így mikor a napokban megláttam a kiírást, azon gondolkodtam,
milyen típusú finomság nincs, amihez ugye gyümölcs kell.
Két dolog jutott az eszembe: valamilyen kelt tészta, rétes (lesz is ilyen recept később:)
 vagy valami sósság. Hogy mégis most egy krémes édességről lesz szó, annak az oka,
hogy közben ünnepelünk is, így "két legyet, egy csapásra"
(de csak a mondásban, mert különben a legyeket sem bántom, nincs is nálunk:)
elven, de mindenképpen különleges édességet szerettem volna.
A csokoládé elég elegáns, a közvetlenül felhasználás előtt szüretelt gyümölcs a kertünkből, meglocsolva kevés saját Rumtopf-al pedig ráteszi a koronát.




Csokoládéhab "Rumtopf-os" friss gyümölccsel

Hozzávalók
190 g 70 %-os étcsoki (Ikea)
1 db tojássárgája
3 db tojásfehérje
200 ml habtejszín
20 g vaj
+
málna, barack, szeder, eper, szamóca, feketeribizli




A tojásokat szétválasztottam.
A csokoládét apró darabokra törtem, vízgőz felett felolvasztottam*
és egyidejűleg felvertem a tejszínt habnak.
A csokoládét elkevertem és belekevertem a hideg vajat, majd kb. 40 fokra visszahűtve a tojássárgáját.
A habból 3 evőkanálnyit a csokoládéhoz adtam és elkevertem,
majd az egész csokoládét az egész tejszínhabbal összekevertem.
A tojásfehérjét is közben  - a harmadik kezemmel:) -  felvertem és kanalanként
óvatosan összeforgattam a csokoládékrémmel.
Poharakba raktam és éjszakára a hűtőbe tettem egyenként folpack fóliával lezárva.





Reggel miközben üdvözöltem a növényeim, begyűjtöttem a gyümölcsöt.
( Elképesztő boldogság, hogy mindez megadatott nekem, friss saját gyümölcsöt tálalni
minden reggel:) a családomnak, ma ünnepi kivitelben:)
Előkészítettem a gyümölcsöt: átnéztem van-e rajta rovar, amit kellett megmostam és
leszárítottam, a barackot meghámoztam és felszeleteltem.
Tálkába raktam és felöntöttem a tavalyi Rumtopf-al.
Hagytam így állni a további előkészületek idején, majd a csokoládéhabra halmoztam belőle, vigyázva, hogy "ne nyomjam agyon" a habot.
Miután felébredt az ünnepelt, gyertyát gyújtottunk és együtt bekanalaztuk.
Likőröst reggelire?  van ilyen:) 




Megjegyzés
* Ezt úgy csináltam, hogy egy lábosba 3-4 cm-nyi vizet forraltam, majd rátettem egy fémtálat,
ebbe beletördeltem a csokoládét.
A tüzet takarékra vettem és hagytam, hogy a csokoládé megolvadjon.
Nagyon szép, a csokilapok egyben vannak, csak ha megérintjük látjuk, hogy olvadt.
Vigyáztam, hogy ne melegítsem túl, ez azt jelenti, hogy simán lehetne nyalakodni,
mert csak olvadt, de nem forró:)
Ha elkeverjük benne a hideg vajat akkor nyugodtam belenyomhatjuk az ujjunkat,
csak kellemesen meleg.
( Bocsánat ha túl részletesnek tűnik, de van olyan barátom, aki azt kérte,
hogy aprólékosan mindenre térjek ki.
A kérést pedig illik tiszteletben tartani:)







14 megjegyzés:

  1. Most kicsit le vagyok hervedva, de ez a gyümölcsös csokikrémes finomség lassan visszabillent:)Köszönöm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó drága Krinsz, a saját adagom Neked ajánlom, csak töltődj fel:)))

      Törlés
  2. Hát ebből,most egyet elkanalaznék:))

    VálaszTörlés
  3. Csodálatosan szép színes gyümölcsös kelyhet alkottál!Gondolom, örült az ünnepelt.

    VálaszTörlés
  4. Óhhh, ezen a lakomán -is- én is szívesen részt vettem volna! :) Nincs is finomabb és szebb annál ha az ember maga termeli és szedi le a gyümölcsös édességek díszeit!

    VálaszTörlés
  5. Ez az érzés, hogy nagy részét megleljük a finomságainknak a kertünkben, nekem is megadatott! :) Igazi öröm:)
    Sok boldogságot, örömet, jó egészséget az ünnepeltnek! :)Az egyik legszebb érzés, hogy együtt ünnepelhettek!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Együtt örülni a családdal, valóban nagy öröm:)
      Köszönöm a kívánságaid, átadtam:))

      Törlés
  6. Hamm a krémre is meg az alsó málnára is:-) és csak jókat az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés