2012. augusztus 8., szerda

Gyümölcsös sült mascarponés pite

Volt, egy dátum szerint pár napja lejárt mascarpone a hűtőben, de gyakorlatilag semmi baja.
Nyers állapotában viszont már nem akartam felhasználni, így végezte.




Sült mascarponés pite bogyós gyümölccsel és pisztáciával


Hozzávalók
Tészta
200 gr finomliszt
120 gr hideg vaj
20 gr ( 1 ek ) nádcukor
csipet tengerisó
1 db tojássárgája
1 tk 10 %-os ecet
2 ek hideg víz

Krém
500 gr mascarpone
2 db tojás
3 db tojásfehérje (mert maradék volt:)
2 ek étkezési keményítő
100 gr nádcukor
+
1 marék sótlan pisztácia
1 marék szeder
1 marék piros ribizli
1 marék fekete ribizli




Összeállítottam az omlós tésztát: a késesgépbe mértem a lisztet, cukrot, sót és hozzádaraboltam a hideg vajat. Néhány fordulattal morzsát készítettem belőle. A morzsát tálba öntöttem, hozzáadtam az egy tojássárgáját és a vizet, ecetet (a vízbe mértem és összekevertem az ecetet), az ujjaimmal összekevertem és gyors mozdulatokkal összeállítottam a tésztát, igyekezve hogy ne puhuljon meg a vaj.
A konyhapultot áttöröltem egy nedves ruhával, ráfeszítettem egy darab folpack fóliát, behintettem egy kevéske liszttel és a tésztát a fólián kinyújtottam. A pitesütőre borítottam fóliástól a tésztát, beleigazgattam, majd a fóliát lehúztam, az egészet a hűtőbe tettem.
Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra.
Szedtem gyümölcsöt, megmostam és papírtörölközőn kissé leszárítottam.
Megtisztítottam a pisztáciát.
 A mascarponét a 2 tojással, a fehérjékkel és a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a keményítőt, amivel szintén összedolgoztam.
A pitetésztára rendeztem a gyümölcsöt, rákanalaztam a krémet és a tetejére szórtam a durvára darabolt pisztáciát.




180 fokos előmelegített sütőbe toltam, légleverésre állítottam és 30 perc alatt átsütöttem.
Félidőnél egy sütőpapírral borítottam a tetejét, hogy ne piruljon túl.




Megjegyzés
Ez a pite sem édes, vagy is pont annyira édes, ahogy mi szeretjük.
A cukor mennyisége állagváltozás nélkül, ízlés szerint növelhető:)
A pite egy 22 cm átmérőjű sütőformában sült, ahhoz méreteztem a hozzávalókat.
A 3 db tojásfehérje maradék volt,  egy a tésztából, kettő előbbről/másból: az egy a tésztából jár a krémhez,  
a + kettő elhagyható, anélkül is finom lesz:)







11 megjegyzés:

  1. Hát, ez nagyon finom lehet! Szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű:) Nálam is van egy mascarponés szedres pite, nagyon szeretjük, csak ne lenne olyan drága a mascarpone, gyakrabban készülne:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg fogom nézni:)
      Igen drága a mascarpone:( de mit szólnál egy házihoz?

      Törlés
  3. Nagyon guszta és milyen finom lehet mascarponeval! Kérek:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól végezte a mascarpone, még jó hogy lejárt:)
      Tálalom:)

      Törlés