2012. szeptember 24., hétfő

Balloon chili

 
 
Egy csokor tulipánt?
 



Nem virág, sőt a neve sem tulipán, csak szerintem hasonlít rá:)
A neve balloon amelyet egyedülálló alakjáról kapott. A hírek szerint "very hot pepper" nagyon erős paprika, állítólag 50000 Scoville egységű.
3 vagy 4, lapos/szögletes végű "szárnyai" édesek, semmi jelét nem mutatják a vadságnak, na de a magok és az erezet: az már valami! de ehető, még egy nőnek is:)))) 
 
Egy chili, amely az érés során igazi átváltozó művész.
Nem csak színében változik folyamatosan, hanem az ízében is.
A nyers zöld ízből fűszeres-gyümölcsös különlegesség lesz.
Finom minden korában.


...a kertemben nőnek, kitudja mennyi idejük van még...
Lesz-e a virágból paprika a hideg előtt?

 
 
A chiliről és paprikáról korábban írtam bővebben:


...egy részüket kaptam, sajnos nekem az idén nem termett ilyen mennyiség...

 

14 megjegyzés:

  1. A kedvenc csilim. Valami olyan, de olyan illata és íze van... Imádom. Én bóhoc-sipkának hívom. :) Meg csingilingi paprikának.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mind a két név találó és nagyon tetszik:)
      Igen egyetértünk, imádnivaló!:)))

      Törlés
  2. hogy mik vannak? bizonyára bedugult orra sokkal jobban alkalmazható, mint egy drága orrspray... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...egy biztos, mindig kitisztul az ember orra szövődményként:)))

      Törlés
  3. Képzeld:-) a piacon egy néni Bencének a kezébe nyomott egy pirosat és egy zöldet.Azt mondta, hogy legyen díszíteni:-) úgy, hogy megkóstoltuk:-)

    VálaszTörlés
  4. Még nem is láttam ilyen csilit!Szuper.Mági, ha lehetséges majd ebből is kérhetek magot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Böbe, csak arra kérlek, emlékeztess, hogy el is küldjem:)
      Írj levelet:) hogy mit küldjek meg hová. Köszönöm.

      Törlés
  5. Jajj hálásan meg köszönöm,emailben irom a cimemet!

    VálaszTörlés
  6. Én vagyok a másik kuncsorgód:)) Mikor írjak ,hogy küldjél magot ha tudsz?:))
    Annyira csodásak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága "kuncsorgó":)))
      Képzeld, most értem haza és most kapcsoltam be a "rendszert":)
      A facebook-ot néztem először és rögtön írtam Neked, majd meglátod:)
      Szóval írj most, mert ha kiderül, hogy a szomszédban laksz, akkor adok frissen, ha nem akkor küldök magot amikor akarod:)

      Törlés
    2. Andrea drága, nem tettem közzé a címed:))) de olvastam és (majd) küldöm:)

      Törlés