2012. november 19., hétfő

Audrey joghurttortája



Újra elolvastam Susan Loomis: Ház a Tatin utcán című könyvét.
( Egy amerikai nő családostól, a normandiai kisvárosba települ, ahol egy régi házat vesznek. 
Susan egy francia szakácskönyv megírásán fáradozik, szobrász férje pedig a ház felújításán dolgozik.)
A könyvben néhány nagyszerű receptet is találunk, többek között ezt a joghurttortát: Audrey joghurttortáját.
Susan az írónő szerint, élete legfinomabb joghurttortája.


 
 
Nem kételkedem, hogy neki tényleg az, tényleg finom szerintem is, mi magyarok (is) ismerünk hasonlót:)))
csak nem így nevezzük és nem csokoládéval készítjük....



 

Audrey joghurttortája


 
 
Hozzávalók
 
210 gr finomliszt
3/4 kávéskanál sütőpor
3 csepp vaníliaaroma, én egy mokkáskanállal tettem a saját házi esszenciámból
1 csipet finomszemű tengerisó
3 db nagy tojás
210 gr cukor, én 160 gr házi vaníliás kristálycukorot tettem
1 1/4 dl joghurt = 150 ml spar joghurt
120 gr felolvasztott, kihűlt vaj
100 gr gőz fölött megolvasztott és kihűl 70 %-os csokoládé
---------------
puha vaj és kevés liszt a sütőtál előkészítéséhez



 
Bekapcsoltam a sütőt 170 fokra, légkeverésre.
Vajjal kikentem, majd liszttel beszórtam egy 24 cm átmérőjű (5 cm magas) kerek sütőformát
(a sütemény 3cm magas lett benne).
Kimértem és összeszitáltam a lisztet, sütőport és sót, összekevertem.
A tojásokat habosra kevertem, a cukorral (géppel).
Fakanállal beleforgattam apránként a lisztet és a joghurtot, majd végül a puha vajat.
A kész tészta felét (kicsit kevesebbet) a formába öntöttem, majd a másik felébe kevertem az olvadt csokoládét, amit 3 ek tejszínnel lazítottam (ez nem szerepel eredetileg a receptben).
A csokis részt ráöntöttem a sárgára és egy evőpálcikával óvatosan mintát rajzoltam a tésztába, így kissé elkevertem, de nem kevertem össze a két részt.
A tortát 25 perc alatt sütöttem készre, az írónő 35 percet javasolt normál 190 fokon.



 
A sütemény tényleg nagyon könnyű, finom, a csokoládé határozottan jót tett neki.
A Férfiak odavoltak a csokis részért, amiből következik, hogy nem bánták volna,
ha az egész csokoládés, persze legalább ilyen tömény:)
Akinek nincs joghurtos kevert tészta receptje, érdemes ezt megkóstolni.
Gyümölccsel is megsütöttem, úgy is megállja a helyét:)


 
 
 
 

12 megjegyzés:

  1. Ági, gyönyörű, mint mindig! Beleharapnék, így ebéd utáni desszertként, egy darabba! :))

    VálaszTörlés
  2. Imádom a könyvet és a sütit is sütöttem már belőle.:)

    VálaszTörlés
  3. Hasonlatos a joghurtos kuglófhoz. finom lehetett!

    VálaszTörlés
  4. Csoda szép lett! És biztosan nagyon finom is!:)

    VálaszTörlés
  5. Egy újabb könyv kiolvasásra:-)
    A torta meg guszta, mint mindig!! Könyvolvasás közben jó majszolgatni:-)
    Nagyon fincsi az almás-fűszeres tea! Köszönjük:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szeretem az ilyen könyveket, semmi durvaság:)
      Könyv, süti és a tea: hú valamikor jó lenne így összehozni:)))
      ölellek,

      Törlés
  6. Nekem tetszik, nagyon jól néz ki, jó csokis. Az egész családunk csokis szájú. Most van itthon pár tábla tejcsoki, mivel szeretnénk megnyerni ezt a szép hondát, majd azt teszek bele, és úgy próbálom ki :) http://fon.gs/nyerocsoki tuti finom lesz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, legyen szerencsétek!!! Honda és süti, tuti jó dolog:)))

      Törlés