2012. november 3., szombat

Kéktúra müzliszelettel....


 
Négy napja mentek el a hegyekbe.
Ma kaptam először hírt:) Nem mintha izgultam volna, vagy nem éreztem volna, hogy minden a legnagyobb rendben, de azért jó volt hallani a hangjukat <3
100 km 5 nap alatt, ez az utolsó szakasz a "felnőtt" Kéktúrából.
Ezt is megcsinálja a "Gyermek Kéktúra" (300 km) után és a gödöllői teljesítménytúra után.
Büszke lehetne magára, de Ő szerény 13 éves, én viszont boldog vagyok:)
 
 
 
 
Készítettem Nekik müzliszeletet 1/4 kg vegyes aszalt gyümölcsből (áfonya, sárgabarack, arany mazsola, meggy, fekete ribizli), 1/4 kg magokból (dió, mandula, török mogyoró, kókuszpehely), 1/4 kg zabpehelyből, 1/4 kg mézből. Vajat, rizslisztet tettem hozzá és méhviaszt.
 
 
 
 
Igen méhviaszt*.
Igaz még további finomításokat kíván a recept, de egész jó lett.
 
Így egy picit, én is Velük voltam....
 
Remélem Mindenki aki kóstolta, így gondolja.
 
 
 
-------------------------
 
 
*Méhviasz
 
 
 
 
Ősidők óta használja az emberiség saját céljára.
A szájüregi bántalmak, garat-mandula gyulladás, felső légutak gyulladásának gyógyító szere.
Kiváló segítség nátha, köhögés, torokfájás esetén, reményeim szerint ezek megelőzése is jó.
Ja és bebalzsamozza a szájat kívül és belül.
 
 


 
 

9 megjegyzés:

  1. Szia Ági!
    A rizslisztből mennyit tettél? És összedolgoztad, formáztad és kész? Azonnal fogyasztható?
    A méhviaszt csak úgy magában lehet eszegetni, ha gondunk van?
    Bocsi az egyszerű kérdésekért, de én csak mézet használtam eddig, pedig hallottam a méhviasz jótékony hatásáról is! :)
    Ölellek:)

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok a Kisnagyfiad teljesítményéhez! Nagy öröm ez egy anyának, nagy boldogság! Kis ügyes! Kitartó. :) Légy csak boldogan büszke rá! :)

    VálaszTörlés
  3. Édes Éva!
    Pontos "menetet" azért nem írtam, mert még finomítani akarom:) de 5 dkg rizslisztet tettem és a méhviaszból 1 dkg reszelve. A vajat akarom picit csökkenteni, minden más rendben volt. Ez puha lett, nem ropogós, de a méhviasztól szépen összeállt másnapra, lehetett szeletelni. Hamarosan véglegesítem a receptet:)
    A méhviasz is sokmindenre jó, már készül egy nagy írás a mézről és minden "méhdologról" lassan-lassan. Lehet eszegetni a méhviaszt vagy a lépesmézet:) rágáskor nem tapad a fogra. Ez az egyik ismertetője, hogy "eredeti" :) Lehtőség szerint megbízható termelőtől vásárolj:)
    Ölellek,

    VálaszTörlés
  4. Jól összedolgoztam, formáztam, tepsibe nyomkodtam és összemelegítettem.
    Előtte a vajat összeolvasztottam a méhviasszal.
    :)

    VálaszTörlés
  5. De jó, hogy leírtad! Köszönöm! Biztos nagyon ízlett a Fiadnak így is elkészítve. Én is megpróbálkozom vele! Mindenki szereti a müzli szeletet nálunk is:)
    Várom a finomítást:) <3

    VálaszTörlés
  6. Ha nem írnád le a recepteket, én akkor is jönnék a képeidért! Annyira szépek, olyan nagyon látszik rajtuk mindig, hogy mennyi szeretettel és örömmel készíted ezeket a csodás dolgokat! köszönöm, mindig jó ide jönni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy jössz:) örülök és köszönöm.

      Én is nagyon-nagyon szeretek Nálad:)

      Törlés