2012. november 28., szerda

Tárkonyos gombaleves túrógombóccal



Tegnap esti körképemen, amikor megláttam Málna konyhában a tárkonyos libalevest túrógombóccal, azonnal döntöttem: ma az lesz, csak zöldséges kivitelben hús nélkül. 
Önös érdek vezérelt, már ami a hús nélkülit illeti, hisz a világért sem maradtam volna ki ennek a fantasztikus levesnek a fogyasztásából. 
A Fiamnak meg mindegy van-e benne hús vagy sem, neki a citromos-tejszínes-tárkonyos íz a lényeg. 
A Férjem meg délután 4-kor már túl van az ebéden és ilyenkor már nem eszik meleget (az Ő baja:).

Tehát vettem gombát, minden más volt a leveshez, vettem túrót és a gombóchoz is volt minden más.


Tárkonyos gombaleves túrógombóccal




Hozzávalók
sárgarépa 3 nagy darab
fehérrépa 1 nagy darab
5 db kisebb krumpli
50 dkg gomba
5 szál friss zeller
olaj
szárított tárkony (sok)
natúr szárított zöldség
tengerisó
frissen őrölt bors
2,5 dl tejszín
1 ek étkezési keményítő
1 egész citrom héja és leve*  

Túrógombóc hozzávalói ( ugyanúgy készítettem, mint az édesség túrógombócot)
75 dkg túró
3 db tojás
8,5 dkg búzadara
pici só


Összekevertem a túrógombócot, hogy legyen ideje a gríznek megduzzadni, 
lefedtem egy tányérral a tálat és félre tettem.
A zöldségeket megtisztítottam és értelemszerint felszeleteltem.
Az olajon az összes zöldséget megdinszteltem, fűszereztem, majd felöntöttem vízzel és készre főztem.
A tejszínt elkevertem a keményítővel és a levesbe öntöttem, kissé besűrítettem. 
Rászórtam/rámorzsoltam jó sok tárkonyt.
A túrómasszából kb. 3 cm átmérőjű gombócokat formáztam és közvetlenül a levesbe raktam.
 Mikor mind belekerült, elzártam a tüzet, a maradék hő elég volt a gombócnak, hogy megfőjön. Belereszeltem a citrom héját és kevés levet nyomtam bele.
Lefedtem. Kb félóra telt el a késői ebédig, így volt idejük összeérni az ízeknek.
A maradék citromot (héjastól) apró kockákra vágtam és a tányérba mert levesre szórtuk.

* (ez bizony saját citrom, már második éve kényeztet el a kis citromfánk csodás lédús terméseivel. Persze nem terem annyi, amennyi a szükségletünk, de ezekért a szemekért amit kapok tőle, roppant hálás vagyok:)




Ez a leves Mennyei:) 
Málna konyha Asszonya, köszönöm az ötletet:)





8 megjegyzés:

  1. Hűha Ági! Szerintem ez ünnepeken is megállja a helyét! Annyira szeretem a tárkony ízét! Elmentettem, köszönöm a receptet, a leírást!
    Kívánok ilyen finom főzős napokat Neked!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...meg a születésnapod után is:)))
      Ölellek nagyon:)

      Törlés
  2. jól néz ki a gembóc))) és a leves is
    gyerekkoromban kimondottan utáltam a gombalevest, nem ettem meg még rimánkodásra és ajándék beígérésére sem, aztán vénségemre megszerettem...

    szép napot

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...mindennek eljön az ideje:-)
      Valóban finom, Te voltál az ötletadó, köszönöm.

      Törlés
  3. Jól hangzik nagyon, finom is lehet. Tárkonyom van eltéve ecetben, úgyis jó, ha egy picit savanykás a leves. Te tehéntúrót tettél? Szerintem juhtúróval is isteni, mit szólsz? Kipróbálom és megmondom:-)
    Szép napot Neked!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Képzeld én is gondoltam a juhtúróra, mert volt az is itthon, de végül hű maradtam a tehéntúróhoz. A juhtúró gombóchoz egy másik levest fogok kitalálni:)
      Az jó ha elkészíted, várom az "íztapasztalatot":))
      Ölellek,

      Törlés
  4. Nekem a tárkonyos ragulevesek a kedvenceim, és én tegnap ettem (bár pulykahusival),
    de eza túrógombóc nagyon tetszik, én is kipróbálom legközelebb!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, ha a túrógombócot szereted, akkor így is ízleni fog, más savanykás levesbe is finom lehet....

      Törlés