2012. december 31., hétfő

Fűszeres-narancsos csokoládétorta


A Férjemék karácsonyi céges összejövetelükre készítettem eme finomság nővérét.
Akkor nem tudtam lefotózni, szinte díszítetlenül küldtem a szállításra való tekintettel
(mert ugye a Férjem vezetett :).
Szerencsére ízletesnek bizonyult, többen kérték a receptet, így mit volt mit tenni, újra elkészítettem.
A tésztájába sok kakaót és "karácsonyi fűszerkeveréket" tettem, friss narancszselével áztattam át, a krém pedig nagyon tömény tejszínes csokoládé (ganache), amihez vajat kevertem. 



 
Tetejére kevés fehércsokoládét csorgattam/reszeltem
(most, a cégesre, étcsokoládéval öntöttem le).




Fűszeres-narancsos csokoládétorta

Hozzávalók

Tészta
(A tészta két lap, két tortának is elegendő, de elkészíthető úgy is, hogy közé töltjük a krémet.)
4 db tojás 
80 gr cukor
pici tengerisó
100 gr rétesliszt
20 gr kakaópor 
20 gr sütőpor (foszfátmentes/alnatura dm)
20 gr karácsonyi fűszerkeverék (spar prénium)

Krém
400 gr 70 %-os étcsokoládé (ikea)
400 ml habtejszín
100 gr vaj

Narancszselé/dzsem
200 gr forró narancsdzsem
vagy
1 kg (bruttó) narancs
200 gr cukor

Díszítés
70 gr fehércsokoládé
2 ek olaj




A sütőt bemelegítettem 175 fokra, (légkeverés). 
A kapcsos tortasütőbe sütőpapírt szabtam.
A tésztához a tojásokat szétválasztottam: 3 db sárgája egyik tálba, 3 db fehérje másik tálba, 
1 db egész tojás a sárgákhoz.
A sárgákat (és a egészet) a cukorral habosra kevertem (fehéredésig). 
A fehérjéket egy csepp sóval kemény habbá vertem.
A lisztbe szitáltam a kakaót és a sütőport és a fűszerkeveréket, összekevertem.
A cukros sárgákhoz fakanállal több lépésben hozzáforgattam a lisztes keveréket és a habot: lisztes 1/3-a, hab 1/3-a, összekevertem, következett újabb 1/3 és újabb 1/3.
Belesimítottam sütőformába és 23 perc alatt megsütöttem (tűpróba! ez az én sütőmre vonatkozik).
Közben elkészítettem a narancszselét: a narancsokat megmostam, töröltem, éles késsel héjuktól megfosztottam (fehértől is) és feldaraboltam, úgy hogy minél kevesebb fehér hártya maradjon benne.
Rászórtam a cukor egy részét, a többi cukrot összekevertem a dzsemfix-el.
A narancsokat összeforraltam a cukorral és mikor a leve már koncentráltabbá vált, hozzákevertem a dzsemfixes cukrot. Besűrítettem. (Tulajdonképpen egy narancszselét, dzsemet készítettem előírásszerűen, kevesebb cukorral.) ebből marad!, csak 200 gr-ra van szükség, de nagyon finom lesz egyik reggel egy pár szelet kaláccsal :)
A megsült tortalapot 20 percet pihentettem/hűtöttem, majd ketté vágtam, az egyik felét eltettem, teljesen kihűtöttem, folpackba csomagoltam és a közeljövőben egy másik krémmel töltöm, vagy másképpen használom fel.
 A lap vágott felére kentem a forró narancszselét, teljesen tocsogósra, hogy "átázzon".
Elkészítettem a krémet.
Vízgőzben (lábosban forraltam a vizet, fölé egy fémtálban a tejszín/csokoládé, az alja nem ért a zubogó vízbe) összemelegítettem a tejszínt a csokoládéval. Amikor a csokoládé 2/3-a már elolvadt, levettem és botmixerrel összedolgoztam, beledolgoztam a puha vajat is.
A tortalapot visszatettem a kapcsosba és ráöntöttem a krémet. 
Kész is lett, hűvösre tettem.
 Másnap a fehércsokoládét hasonlóan megolvasztottam, csak 2 ek olajat tettem bele. 
Ezzel díszítettem.

Forró vízbe mártott, megtörölt késsel ajánlott szeletelni.




Tudástár :)
Hogyan lesz a kakaóbabból kakaó?





12 megjegyzés:

  1. Boldog új évet, te finomakat és szépeket csináló!:-)

    VálaszTörlés
  2. Drága Éva!
    Nagyon köszönöm, a jó kívánságodat és szép mondásaidat :)
    Én is kívánom Neked pont azt, amit Te Magadnak!
    Ölellek,
    (Te vagy a meglepetés, mert kíváncsian nyitottam ki a gépet, hogy kivel fogok szembe nézni, milyen üzenettel találkozom...á, nagyon örülök. Köszönöm:)
    (Bár tudom Mindenkinek örülök, Mindenkinek másért...)

    VálaszTörlés
  3. Annyira jó, hogy leírtad, miután már kíváncsian ,többen is megkóstoltuk volna! Még szilveszter este is ezen dolgoztál! Köszönöm, hogy ennyire figyelsz ránk, hogy ennyire kedves, s szeretetteljes vagy!
    Nagyon boldog új évet kívánok Neked, s Családodnak!
    Már a képek láttán is megéheztem rá :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva kedves!
      Örömmel, örömből írtam. Mi itthon vagyunk (tudod Édesapát nem hagyom/hagyhatom egyedül) a Fiam Barátja nálunk. Együtt ünnepeltünk, majd ki-ki a saját szórakozásának hódolt, tehát nem volt munka...
      Ráadásul mindig van Valaki egyedül, így gép közelben voltam.
      A torta, igen tömény, de mert eredetileg egy nagy társaságnak készült, fajsúlyosabbat szerettem volna, hogy mindenkinek jusson...
      Én is szeretettel ölellek és a Családodnak is Égi-földi jókat kívánok:)

      Törlés
  4. Nagyon tetszetős a sütid,most elfogadnám:) Boldog Új Évet Neked!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy pillanat, gondolat és máris cselekszel: de azért adnék ebből is :)
      Boldog új évet Nektek is Andrea :)

      Törlés
  5. Bármit csinálsz szuper!!!Boldog Új Évet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Piroska (Tündér), köszönöm szépen, Ég Áldjon!

      Törlés
  6. Éreztem, hogy a holnapi szülinap tortáját itt fogom megtalálni.:-)
    Alig várom, hogy Bori hazaérjen, és nekiállhassunk...
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Betti,
      ez nagyon nagy megtiszteltetés, mert alig van torta nálam...
      Régebben többet sütöttem, de valahogy leszoktunk róla, szinte már csak ünnepnap van...
      Drága Borinak csodálatos napokat, éveket, életet!

      Törlés
    2. Köszönjük, de ő majd áprilisban ünnepel, ő csak a kukta volt, tortasütés nem lehet nálunk nélküle... Most Apukája születésnapjára készülünk, a torta pedig két példányban pihen a kamrában: az egyikkel holnap itthon várjuk Borival, a másikat hajnalban az autóba csempészem, és ebéd után egy kedves kolléganője viszi majd fel az irodájukba, hogy kicsit ott is ünnepeljenek.:-)
      Ha olyan finom, mint amilyen jól kinéz, felkerül a kedvencek közé. A hétvégi "buli" néhány fogását is Tőled loptam, majd beszámolok.:-)

      Törlés
    3. Így a Párodat is üdvözlöm :) szerencsés mert megtalált Téged <3
      Kíváncsian várom a beszámolót, de nem lopás az, amit adnak :)

      Törlés