2012. december 23., vasárnap

Püspökkenyér



Édesanyám receptje. 
A sok gyümölcsöt összefogja egy kevés tészta :) 
Ő sok fügével, mazsolával, narancshéjjal, dióval és csokoládéval készítette. 
 Most jut eszembe, hogy mindig csokival vonta be. Én ezt az évek során valamiért elhagytam....


  


Többféle gyümölcskenyér szerepel a repertoáromban, amit készíteni szoktam. 
Ez a püspökkenyér az Ünnepi.
Többféle magot tettem bele, diót, mogyorót, mandulát, pisztáciát és többféle aszalt gyümölcsöt, fügét, mazsolát, kandírozott narancshéjat, áfonyát, sárgabarackot, szilvát. Tettem bele apróra vágott étcsokoládét.




Püspökkenyér

Hozzávalók

8 db tojás
8 ek porcukor
160 g vaj
10 ek rétesliszt
2 tk sütőpor (Alnatura foszfátmentes, régen 1 cs sütőpor)
150 g aszalt gyümölcs vegyesen (aszalt sárgabarack, aszalt füge, mazsola, aszalt áfonya, aszalt szilva, kandírozott narancshéj)
150 g magok vegyesen (dió, mogyoró, mandula, pisztácia)
30 g étcsokoládé 
"gondolatnyi" tengerisó




(Én most kész papírformában sütöttem, de ha nincs ilyenem akkor őzgerincformában sütöm, amit alaposan kikenek vajjal és beszórok rétesliszttel.) A sütőt előmelegítettem 175 fokra.
A magokat és gyümölcsöket apróra vágtam és rögtön megszórtam liszttel, hogy mindenhol érje.
A tojásokat szétválasztottam, a sárgákat a cukorral habosra (fehéredésig) kevertem (géppel), 
a fehérjéket egy pici sóval habbá vertem.
A vajat megolvasztottam és vissza is hűtöttem, majd több részletben a cukros tojáshoz adagoltam. 
A lisztet elkevertem a sütőporral.
Fakanállal beleforgattam a lisztet és a gyümölcsöket, majd óvatosan több részletben a habot. 
Azonnal elosztottam a formákban. (Édesanyám 2 db sütött belőle (kisebb őzgerincforma), én most négyfelé vettem.
A forró sütőben 25 perc körül sül meg, tűpróbával szoktam ellenőrizni.







9 megjegyzés:

  1. húúú, ennyi mindent sütsz, benned is lakik vagy 3-4 ember energiája, mint ahogy anyumban is. :))) Imádom a püspök kenyeret, de nálunk vmiért kimarad mindig.

    VálaszTörlés
  2. Hálás vagyok minden püspökkenyér receptért. Ezt is köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretjük,de az idén most kimarad! Áldott, Békés Karácsonyt Kivánok Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Készült sok más finomság :)
      Böbe, Nektek is Áldott Karácsonyt!

      Törlés
  4. Csodálatos a blogod! Most találtam meg, de ezentúl gyakori vendég leszek!:) a fotóid is pazarak! csak így tovább! Gratulálok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Yoli, örömmel látlak, megtisztelő számomra a látogatásod.
      Köszönöm.

      Törlés
  5. Közeleg a Karácsony:)

    VálaszTörlés