2013. február 14., csütörtök

Capris mascarponés gomba



A tejszínkrém felhasználására egy sós variáció, amit tésztával (Rigata) tálaltam.
A tészta mélyedéseiben jól megült a sűrű kapribogyós gomba.




A sózott kapribogyót, saját készítésű szappanért kaptam cserébe, amit ezúton is köszönök :)
Amennyiben nincs ilyen a háznál, esetleg sózott olívabogyóra cserélhetjük.

Kapribogyós mascarponés gomba

Hozzávalók
250 gr gomba (egészen aprók)
1 nagy púpos ek sózott kapribogyó (nem ecetes)
1 db kezeletlen citrom reszelt héja
50 gr mascarpone (most, házi)
frissen őrölt bors
olívaolaj v. vaj
(só nem kell, hisz a capri sós)
300 gr Rigata (Barilla) tészta




Felforraltam a vizet és odatettem főni a tésztát. Ez a tészta egészen nagy formájú, 
bár 10 perc a javasolt főzési idő, nekem több kellett.
A gombát tisztítás után 4-be, 6-ba vágtam. (Tehát nem szeletbe, hanem hagytam nagyobb darabokba, 
hogy roppanós és szaftos maradjon.
Az olajra dobtam, rászórtam a caprit, tekertem rá borsot és ráreszeltem a citrom héjának felét.
Rázogatva, kevergetve pirítottam, majd amikor megfelelőnek találtam, belekevertem a házi mascarponét.
Amint megolvadt, már késznek is ítéltem. Hozzáadtam a többi reszelt citromhéjat.
A tészta megfőtt, rögtön a gombára szedtem, így nem kellett a főzőléből hozzáadnom.

Lehet, hogy szokatlan ez az ízvilág, de csak úgy tűnik.
A mascarpone édességét, jól kiegészítette a kapribogyó fanyarsága és a citromhéj illata.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése