Follow by Email

2013. február 7., csütörtök

"Tejút"krém (Milky way) mandula és mogyorókrém



 Nem kis bátorság, Tejút fantázia névvel ellátni egy krémet, de mentségemre legyen mondva,
hogy ezt előttem már megtették, én csak lefordítottam.
 A receptet itt olvastam, pici módosítással készítettem el.


 


"Tejút"krém

Hozzávalók
Világos/ mandulakrém

100 g hántolt mandula
100 g fehér csokoládé
50 g vaj
75 ml habtejszín

Sötét/ mogyorókrém

100 g törökmogyoró
100 g 70 %-os étcsokoládé
50 g vaj
75 ml habtejszín (legközelebb lehet még -kevéssel- több!)

Két lábost készítettem.
Belemértem a tejszínt, a vajat beleolvasztottam, beletettem a darabokra tört csokoládét
 és elzártam a tüzet. Hagytam, hogy a csokoládé magától megolvadjon.
A mandulát amennyire lehetett a késesgéppel megőröltem 
(kávédarálóval még jobb lett volna, de kiakartam próbálni a leggyorsabb módszert, és így is jó). 
A megolvadt csokoládés egyvelegbe öntöttem és a botmixerrel krémesítettem. 
(Először az 50 ml tejszínt adtam hozzá, de kevésnek találtam, így hidegen került még hozzá a 25 milliliter.)
Párhuzamosan elkészítettem a mogyorókrémet, ugyanígy.
A két krémet felváltva üvegbe kanalaztam.
 Nagyon finom  -bár én nem vagyok nagy kedvelője a csokis dolgoknak-   a Családom odavolt érte. :)




Kissé darabosabb, mint a bolti társai, de ez nem válik hátrányára, főleg ha az összetételt is megvizsgáljuk.
Magok, csokoládé, vaj és tejszín, nincs ebben semmi rossz :)  




A bendőbe kanalazáson túl, számos felhasználási ötletem van.







16 megjegyzés:

  1. Igen, igen, igen! Ez lehet a Mennyország! :) Talán pont ezért Tejút a neve, mert tőszomszédok nem? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édes vagy és humoros <3
      Köszönöm :)

      Törlés
  2. Van még? Én szeretem a csokis dolgokat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen van, de ha tényleg jönnél, azonnal készítenék újat :)

      Törlés
    2. :)Nem élhetek vissza a jóságoddal, bár nagy a kísértés, és most szinte meghívtál:)

      Törlés
    3. Bizony meghívtalak, de azt hittem már régebben is :)
      Kár :)

      Törlés
  3. Ezt a tejutat én is szívesen bejárnám....Csoda-finomnak néz ki, elképzelem, hogy (Dina után szabadon) a Mennybe emel....:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én az igazi Tejútra szavazok :) Ezt meg meghagyom Nektek :)
      Tényleg finom, mellesleg.

      Törlés
  4. Hú, de csodás! Azt meghiszem, hogy odavolt a Család érte:-)

    VálaszTörlés
  5. Ejha, ez nem semmi. Nagyon guszta lett, most aztán feladtad a leckét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked semmilyen lecke nem jelent nehézséget!
      Köszönöm :)

      Törlés
  6. Válaszok
    1. De jó, hogy erre jársz :) köszönöm.

      Törlés