2013. március 12., kedd

Aszalt gyümölcsös kókuszos keksz


A kerti munka ráirányította a figyelmem a kamrára.
A kertben tisztogatok, aminek lejárt az ideje elengedem. A kamrában pedig pont addig kell felhasználnom dolgokat, amíg nem jár le az ideje, illetve, hogy helyet engedjek az újnak.




Így kerül sor több aszalt gyümölcsös étekre, meg lisztek, magok, pelyhek felhasználására.
Ez az aszalt meggyes és feketeribizlis kókuszlisztes, pelyhes keksz ezen elvek alapján került összegyúrásra.
Aki aszalt már meggyet az tudja, hogy bizony az nem "kismunka" nem a nehézségét illetően,
 hanem a szaporaságát.
3-4 kg meggy a magozás után aszalva, elfér egy 2-3 dl-es üvegben. 
Viszont a zamata-íze minden munkáért kárpótol.
Érdekes, hogy a ebből a meggyből nem is kell sok egyszerre, így kitart egészen tavaszig.




Aszalt meggyes aszalt ribizlis kókuszos keksz


Hozzávalók

100 gr vaj
50 gr nádcukor
3 ek méz 
1 db tojás
csipet tengerisó
50 gr kókuszliszt*
50 gr finomliszt
50 gr kókuszrezselék
50 gr kókuszpehely
100 gr aprószemű zabpehely
1 lapos teáskanál szódabikarbóna
1 marék aszalt meggy
3 púpos ek aszalt feketeribizli
1-2 ek víz

A vajat megolvasztottam, éppen csak amíg elolvadt, nem melegítettem túl, 
majd elkevertem a nádcukorral, ami vissza is hűtötte.
Hozzáadtam a mézet és az egy tojást.
A száraz dolgokat is összekevertem, majd a szárazakat a tojásos vajas édességgel és 
az aszalt gyümölcsökkel.
2 ek vízzel egészítettem ki, hogy teljesen összeálljon a tészta.
Kb. 3 cm átmérőjű gombóckákra osztottam, egy sütőpapírral borított tepsire sorakoztattam. 
Egy nagyobb, mintás aljú pohár talpát beliszteztem és szétlapítottam a kekszeket. 
Minden keksz előtt újra beliszteztem.
Előmelegített 175 fokos sütőben sütöttem 12 percig, majd a sütőt elzártam az ajtót 
résnyire nyitottam és a kekszeket bent hagytam, hogy teljesen kiszáradjanak.

20 db 7 cm átmérőjű, lett belőle.


*
A kókuszlisztet előállíthatjuk úgy, hogy a reszeléket liszt finomságúra őröljük a kávédarálóval.







2 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes és mutatós ez a formázás, és isteni fincsi lehet a keksz az aszalványokkal! :) Meggyet még nem aszaltam, de idén sort kerítek rá, aztán jöhetnek majd a kekszek is! :)

    VálaszTörlés