2013. március 16., szombat

Házi ravioli "extrovertált kivitelben"



Extrovertált, céklás, vajas, fokhagymás, gombás....


 


Van egy csodálatos könyvem: "A gombák könyve". A szerző Antonio Carluccio


 


Az első kiadás 2003-ban jelent meg.
Carluccio Úr, szenvedélyes gombász, több mint 60 éve. 
Úgy ismerik Őt: "a gombász", meg a "mesterszakács". 
Az Ő könyvében láttam ezt a tészta formázási ötletet.
"Extrovertált ravioli"nak nevezi, ugyanis a töltelék "kicsit" kilátszik a két tésztalap közül :)


Céklával színezett ravioli gombával




Hozzávalók

Tészta
500 gr finomliszt
4 db tojás
40 gr friss céklalé
1 mk tengerisó
10 gr extra szűz olívaolaj

"Töltelék"
100 gr vaj
500 gr gomba
10 gerezd fokhagyma
tengerisó
frissen őrölt bors
5 ek habtejszín

Tálaláshoz
parmezán


Elkészítettem a tésztát:
 A lisztet átszitáltam, a közepébe mélyedés nyomtam az öklömmel. 
A tojásokat beleöntöttem és a friss céklalét. 
Rászórtam a sót és hozzácsöpögtettem az olajat. 
Az ujjaimmal "felvertem" a tojásokat, majd fokozatosan összedolgoztam a liszttel.
Összeállítottam a tésztát, majd letakarva pihentettem 15 percet. 
Átgyúrtam: selymes, finom, puha tapintású gyönyörűség lett. 
Fóliába csomagoltam és fél órát pihentettem a konyhapulton.




Előkészítettem a gombát:
A gombát megtisztítottam és felszeleteltem. 
A fokhagymákat megtisztítottam, de egészben hagytam.


 


A tésztát néhányfelé vágtam és tésztanyújtógéppel az 5-ös fokozatig (még 5-ös fokozaton is) kinyújtottam. (Ha nincs gép, akkor az instrukció 2 mm vastagság.)
Hagytam szikkadni 20 percet, majd 7x7 cm-es négyzetekre vágtam.
Vizet forraltam, amibe kivételesen nem csak sót, hanem némi (1-2 ek.) olajat is löttyintettem, 
hogy ne ragadjon össze a tészta.

Elkészítettem a gombát:
A serpenyőben megforrósítottam a vajat és az egész fokhagymákat "illatosra" pirítottam.
 Hozzáadtam a gombát és tovább pirítottam, 
(de nem főztem, csak pirítottam, hogy roppanós maradjon)
 majd hozzáadtam a tejszínt és megsóztam. Elzártam a tüzet.

A tésztát többszörire adagolva, 4-5 perc alatt kifőztem.
A  illatos fokhagymás gombára szedtem.

Tálaltam. 
A tetejére parmezánt reszeltem és forgácsoltam.




A tészta színe alaposan megváltozott, a "kislány rózsaszínből" barackszínre váltott, 
de így is nagyon szép volt.
Az ízek pedig...nos aki evett már házitésztát annak nem kell bizonygatnom,
 hogy ez bizony, minden befektetett percet megér!







4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon-nagyon.... Hú de megenném. Nekem a házi tésztakészítés, bár nagyon szeretem, sokszor macerás, mert mire előveszem a gépet, meg többször áthúzom rajta, meg felvágom.. néha helyem sincs elég, de ha valaki elkészíti nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy időigényes :) ami ugye mennyiségtől is függ. Nekem nem nagy dolog elkészíteni 3 főre a tésztát, de ugye nagyobb Családnál több kell.
      Van most bőven házi tojásom, így gyakrabban készül tészta, mindenki örömére.
      Szép hetet!

      Törlés
  2. Csodaszép a színe, imádjuk mi is a házi tésztát. Még Aranyemberem is, a bolti tészták miatt mindig morog, nem szereti, de ha házi van, annak nagyon tud örülni. Egyet értek, megéri a vesződést, bár én nem érzem nyűgnek, feltéve ha van időm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm :) de jó újra olvasni Téged "itt" is :)

      Törlés