2013. március 4., hétfő

"Tekercselt" virsli



Baráti uzsonnára készítettem :)
Olívaolajjal gazdagított, tejjel készült kelt tésztát tekertem a virslire. 
Kissé felvert tojással lekentem és natúr, illetve fekete szezámmagot szórtam a tetejére.




"Tekercselt" virsli
20 db

Hozzávalók
600 g finomliszt
250 g langyos tej
120 g víz
20 g friss élesztő
1 tk cukor
2 tk tengerisó
50 g e.sz. olívaolaj
----------------
+ 3 ek olívaolaj
20 db virsli (juhbeles)
natúr és fekete szezámmag
1 db tojás


A lisztet a sóval elkevertem, a közepébe mélyedést nyomtam, belemorzsoltam az élesztőt és 
beleszórtam a cukrot.
Ráöntöttem a vízzel kevert tejet és kevés lisztet hintettem a tetejére ( a kimértből).
Megvártam amíg felhabosodik.
A tésztát összekevertem (géppel), majd pihentettem a tálban 10 percet, újra kevertem rajta, 
majd enyhén lisztezett munkapultra borítottam, áthajtogattam és cipót formáltam belőle. 
Lefedtem (a tálat borítottam rá) és pihentettem 15 percet. A tésztát újra gyengéden áthajtogattam, 
cipót formáztam belőle, letakartam és duplájára kelesztettem (40 perc).
Két tepsit sütőpapírral borítottam. 
A virsliket megmostam és papírtörölközővel leitattam róla a nedvességet.
A tésztát 4-5 mm vastagságú téglalappá nyújtottam.
3 ek olívaolajat locsoltam rá és a kezemmel szét simítottam az egész tészta felületén 
(hogy amikor feltekerem, ne ragadjon össze).
A tésztát feltekertem (tekercset csináltam belőle). 
1,5 ujjnyi szeleteket vágtam belőle, azaz 20 db-ba osztottam.
Az első tekercset kitekertem, majd a virslire visszatekertem, úgy hogy kissé fedje egymást.
Ügyeltem, hogy a  kezdetét és végét alaposan rányomjam, ne nyíljon ki.

A tepsire rakosgattam, számítva arra, hogy még nőni fognak.
Megkentem őket a felvert tojással és megszórtam a kétféle szezámmaggal.
Beraktam a hideg sütőbe (20 fok körül volt) és bekapcsoltam a sütőt 175 fokra, légkeverésre.
Amikorra a sütő felmelegedett a tekercseim is megsültek (21 perc). 
Kb. 15 percnél a két tepsit megcseréltem, az alsó felkerült, a felső lekerült.
Kikapcsoltam a sütőt, az ajtót kitámasztottam és a sütőben hagytam tálalásig hűlni.

( A sütési idő az én sütőmre vonatkozik, mindenki a saját tapasztalataira hagyatkozzon.
A hideg sütőben való sütés indítást merem ajánlani! Amennyiben felforrósított sütőben szeretné valaki elkészíteni, úgy sütés előtt 20-25 percet hagyja még kelni, a kész tekercseket.)




Csípős paradicsommártást és mustárt kínáltam mellé.




 Nagyon finom, laktató. 
Uzsonnára, vacsorára tökéletes, de ebédre egy leves után is emlékezetes fogás.









6 megjegyzés:

  1. Hű, de gusztusosak!Most uzsonnaidőben szívesen ennék belőle!

    VálaszTörlés
  2. Bár virslink nincs itthon, de mondjuk kecskesajt csíkokkal elkészítjük holnap Borival uzsonnára. Úgyis megfázás-terápián itthon van, le kell foglalnom valamivel...:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Betti, én is a kecskesajtos csíkokkal választanám, sokkal-sokkal jobb választás :)
      Remélem gyógyul a Kicsike, de mondjuk melletted ez nem kérdés...
      <3

      Törlés
  3. Kedves MÁgi! Ma este kipróbáltam ezt a csodát is, és az egész család odáig volt érte, és vissza :) Szóval nagy sikert aratott. Mivel én virslit nem ehetek, így a sajátomat saját készítésű füstölt kolbász-csíkkal töltöttem meg, a maradék tésztát pedig töltetlenül feltekertem, úgy sütöttem. Hát valami mennyei lett. :)
    A tészta könnyű, ízletes, a recept (mint mindig) tökéletes, köszönjük :)
    Horváth Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eszter <3
      és még én is Veletek örülök :) nagyon köszönöm, hogy gazdagítod a kínálatot, ez a füstölt kolbászos megoldásért a enyémek is odalesznek :)
      Köszönöm kedves szavaid :)
      <3
      Mági

      Törlés