2013. április 6., szombat

Elzászi almatorta



Ritkán látott Sz. Barátnőm fogadására készítettem.


 


Hálás dolog almás süteményt sütni. 
A Családom szereti, Vendégnél sem lehet nagyon mellé fogni vele. 
Alma mindig van és elkészíteni is szeretem.
Recept és ötlet temérdek és viszonylag kevés ráfordított idővel lehet illatos finomságot varázsolni az asztalra. Melegen, langyosan és hidegen is tökéletesen élvezhető finomság.
A blogon mutattam már Édesanyám régi receptjeiből almás süteményeket, van Svéd, Spanyol és még többféle almatorta. Most ezen az elzászin a sor.
A recept régi, de egy nem rég megjelent újság szalagcíme hozta elő belőlem az "ízélményeket"
és "késztetett" az elkészítésére.

Elzászi almatorta


 


Hozzávalók
22 cm átmérőjű, 5 cm mélységű piteformában sütöttem

Tészta
200 gr finomliszt
150 gr hideg teavaj
pici tengerisó
50 gr porcukor
2 ek hideg víz

Töltelék
700 gr alma
70 gr házi vaníliáscukor
3 db tojás
250 ml habtejszín

A sütőt bekapcsoltam 180 fokra (légkeverés), a sütőformát és sütőpapírt előkészítettem.
A késesgép tartályába mértem a lisztet, a cukrot, sót és a felkockázott hideg vajat.
Egy gombnyomás és 2-3 perc alatt kész volt a vajas morzsa, amiből újabb 2-3 perc alatt, kevés hideg víz hozzáadásával összeállítottam a tésztát.
(Ezt úgy szoktam, hogy a munkapultra borítom a morzsát, közepébe löttyintem a vizet. 
Az egyik kezemre gumikesztyűt húzok, -a kesztyű lecsökkenti a kezem forróságát- és az ujjaimmal gyors mozdulatokkal  -a tenyerem itt nem használom- összenyomkodom a tésztát kis cipóvá.)

Kinyújtottam a tésztát, pont akkorára amivel kibéleltem a sütőformát, tehát 3-4 cm magas pereme is lett.
Ráterítettem a sütőpapírra és együtt beletettem a formába, majd betettem a hűtőbe, 
amíg elkészítettem a tölteléket.
Az egyszerűség kedvéért, most a megtisztított almákat felkockáztam.
(Lehet elegánsabban elrendezni az almákat a tésztán, pl. legyező formában, vagy csak félbevágva és beirdalva, szeletekbe vágva, a pillanatnyi hangulat függvényében.)
A  tojásokat kézi habverővel összekevertem a tejszínnel és a vaníliáscukorral. 
(Nem kell túlzásba vinni, elég ha már egynemű.)
A tésztán elrendeztem az almát, majd leöntöttem a tojásos édes tejszínnel.
A forró előmelegítette sütőben 40 percet sütöttem.




Tálalás előtt hagytam hűlni.


a fotók ma készültek, 16 óra elteltével




4 megjegyzés:

  1. Ezt a fajtát én is imádom, meg persze minden almás sütit! ;-) Én egy egyszerű almás lepényt sütöttem mára a gulyás leves mellé. :)

    VálaszTörlés
  2. mm ez tényleg egyszerűen és nagyszerűen hangzik, a finom vaj és a finom alma. kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bízom benne, hogy elnyeri a tetszésed :)
      Köszönöm.

      Törlés