2013. május 21., kedd

Banánfagylalt Vadrózsás mézzel



Sikerült féláron, illatos, érett banánt vásárolnom. Szép sárga volt, néhány barna pöttyel. 
Azzal a szándékkal raktam a kosaramba, hogy készítek belőle valamit. 
Végül az összesből fagylalt lett... 


 


Készült tejszínnel, és saját készítésű kókusztejjel
Mindkettő finom, a habtejszínes krémesebb, a kókusztejes könnyedebb.


 


Tejszínes banán fagylalt

Hozzávalók
3 db közepes nagyságú érett banán
250 ml habtejszín
+
Vadrózsaszirmos akácméz
 Vadrózsaszirom




A banánokat megtisztítottam, majd a habtejszínnel krémesre turmixoltam.
Betettem a fagyasztóba. 
Innen két út van: vagy időnként átkeverjük (1/2-1 óránként), amíg el nem érjük a kívánt szilárdságot, 
vagy 1-2 órát hűtjük és géppel készítjük el.
Géppel készítettem.
Ha előre alaposan lehűtjük a fagylaltalapot, akkor a géppel 20 perc alatt kész is a nyalánkság.




Tavalyi Vadrózsaszirmos mézet csorgattam rá, néhány banánszelettel és vadrózsaszirommal tálaltam.




 A kókusztejes pont így készült, csak előtte elkészítettem a kókusztejet és lehűtöttem.






4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik a neve, a képek pedig önmagukért beszélnek. Szívesen nyalakodnék még így is, hogy most nincs meleg... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, lehet keveset is, akkor nem hűt le nagyon :) Köszönöm.

      Törlés
  2. A banánra nem is gondoltam fagyiként, pedig szuper jó! Ma én is fagyiztam, szamócásat:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ..hát ezért vagyunk egymásnak...ötletet adunk, Te nekem, én Neked :)
      A szamócás, ó alig várom, hogy érjen, de már nem kell soká :) ma már láttam itt-ott, hogy színesedik :)

      Törlés