2013. május 11., szombat

Spárgás kenyérlángos



Gyönyörű, friss zöld spárgát találtam  a piacon. 


 


Vettem, de nem tudtam még mit fogok készíteni belőle.
A letört végei belekerültek a zöldlevesbe.
A csodálatos roppanós teste és feje, megvalósításra várt.
A levest a kuktában főztem, gondoltam a pároló kosarába, a leves fölé teszem a spárgát, 
mindkettőnek jót fog tenni egymás társasága. Majd közben kitalálok valamit....
Előző este, összekevertem egy dagasztás nélküli kenyeret (már olyan régen sütöttem). 
Itt volt az ideje, hogy formázzam és megsüssem. 
Egy hirtelen gondolattól vezérelve, kettévettem a tésztát. 
A felét még ketté és két cipót sütöttem belőle.


 


A másik felét pedig egy olajozott sütőpapírra széthúztam, jó vékonyra. 
A tetejét is meglocsoltam olívaolajjal.
Rásorakoztattam a megpárolt, de még roppanós spárgát. Sóztam, borsoztam.
A hűtőben található sajtokat lereszeltem, összekevertem és megszórtam vele a spárgát. 
Nem sajnáltam, sőt még mozzarella golyókat is tettem rá. Megsütöttem. 
A legeslegjobb spárgás étel kerekedett belőle.




Spárgás kenyérlángos
(nagy tepsihez való adag)

Hozzávalók
tészta
750 g finomliszt
1 cs. szárított élesztő (alnatura/dm)
530 g víz
tengerisó

feltét
500 g spárga (nettó)
300 g sajt (többféle, olyan "maradékok", volt benne füstölt is)
100 g mozzarella
extra szűz olívaolaj
frissen őrölt bors
tengerisó




A (kenyér)tésztához valókat előző este összekevertem, alaposan/teljesen egy fakanállal.
Aki még nem sütött DNK (dagasztás nélküli kenyér) kenyeret, annak tudnia ell,
hogy ez egy lágy, sűrű nokedliszerű tészta.
Letakartam egy folpack fóliával és a konyhapulton hagytam. 
Több dolgunk a formázáson és a sütésen kívül nincs is vele.
Amikor formázzuk, akkor alaposan alá kell lisztezni, mert nagyon ragad.
Tehát a feléből született a két kis cipó, ezzel most nem foglalkoznék ( írok majd külön róla).


 


A kenyérlángosnak való felet, mint írtam egy olajozott sütőpapírra tettem és 
a kezemmel széthúztam egy nagy tepsi méretűre.
A fent írtak szerint jártam el a továbbiakban.
200 fokon előmelegített sütőben, légkeveréssel sütöttem, kb. 20 percig.


 


Amennyiben nincs elég idő arra, hogy egy éjszakát keljen a tészta, akkor javaslom megtekintésre,
a blogon található régebben készült kenyérlángos tésztát:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2012/08/tejfolos-kenyerlangos.html







2 megjegyzés:

  1. ohh, de isteni


    nagyon gyönyörűűű

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, ez volt a legjobb spárgás dolog amit ettem. Valahogy tökéletesen tudott érvényesülni a spárga íze, a ropogós kenyér és a sajt háttérben maradt.
      Köszönöm.

      Törlés