2013. június 19., szerda

Kókuszolajos folyékony szappan



Kiváló kézmosásra és teljes tisztálkodásra egyaránt.
Saját készítésű extra szűz olívaolajból és kókuszolajból készült szappanomból készítettem.
Viszont senki ne szomorkodjon, hogy neki nincs ilyen szappanja :) lehet jó minőségű természetes szappanokat kapni, jó áron. Nézzük meg, hogy mi  van benne, mire van igényünk (kell-e a szappanba színezék? kell-e a szappanba mesterséges illatosító? kell-e a szappanba tartósítószer? stb.) 
és válasszuk a legegyszerűbbet. (javaslom a dm-ben müller-ben saját márkák között szétnézni)
Abból próbálkozhatunk :) 




Kókuszolajos folyékony szappan

Hozzávalók
75 g saját készítésű szappan (extra szűz olívaolaj, kókuszolaj, s.k. kókusztej, lúg,)
30 g kókuszolaj (3 ek folyékony olajnak megfelelő)
600 g tisztított víz
10 csepp levendula és 5 csepp citrom 100%-os tisztaságú illóolaj

A szappant lereszeltem, majd a vízzel elkevertem és összeforraltam. 
Botmixerrel összeturmixoltam, pár percig (3-5) még forraltam, majd amikor langyos volt, 
hozzáadtam a kókuszolajat és hozzácsepegtettem az illóolajokat. Újra kevertem rajta egyet.
Flakonokba töltöttem.

Hígabbra készítettem, mint általában a folyékony szappan sűrűsége. Így is lehet a vízzel spórolni,
előbb szappant a kézre (nem kell bevizezni), megdörzsölni és csak leöblíteni kell :)




Szeretne valaki készíteni, de nincs házi szappanja és kókuszolaja, akkor javaslom, hogy egyszerű, 
minden sallangtól mentes szappant vásároljon és tegyen hozzá a meglévő hidegen sajtolt olajából. 
A készítés menete megegyezik.

 Persze felmerülhet a kérdés, hogy miért készítsünk folyékony szappant?
 Sokan szeretik, megszokták, egyszerűbb, praktikusabb (akár higiénikusabb).
Magam, azért készítek, mert imádok szappant készíteni, tehát van, a folyékonyt pedig azért, 
mert van amikor praktikusabb.
Igen, meg is vehetjük készen, de teli van mindenfélével, amit mi nem akarunk magunkra kenni. 
Ami nincs teli mindenfélével és szeretnénk, az meg drága.
Mellesleg a hozzáadott extra olaj, extra ápoló hatással kényezteti bőrünket.
No és, csupán az alkotás öröméért is készíthetjük magunk :)


...a fotók nem sokkal a később készültek, a hab "csalóka", bár tudni kell, hogy a kókuszolajjal készült szappan jobban habzik, de ezt a folyékony változatot már nem a habjáért szeretjük, hanem a "krémezésért" ami kézmosás után "marad"...


A kókuszolajat/zsírt nagyon szeretem, hihetetlen bársonyos a bőr tőle, azonnal beszívódik, 
nem hagy zsíros érzetet.
Mi a különbség a zsír és olaj között? A hőmérséklet :) 
Ugyanis a kókuszzsír olvadási pontja 24 fok, tehát ez fölött olaj, ez alatt zsír.
Sőt még vajnak is szokás nevezni, magam is szeretem és teszem, olyan szépen hangzik.
A jótékony hatásairól már írtam, itt található:








2 megjegyzés:

  1. Nagyon izgalmasan hangzik, és egészségesen is. Mert valóban az is! De örülök! El is mentettem magamnak, mert a lányaimmal felváltva készítünk majd . Köszönöm !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, ölellek, a Lányaiddal együtt :) köszönöm <3

      Törlés