2013. június 20., csütörtök

Mentás zöldborsó



A régi szép időkben, amikor még ÉdesSzüléim saját otthonukban éltek és Édesapám földeket művelt, 
akkor annyi borsójuk volt (és így nekem is), hogy "többtízkiló" került a eltevésre, 
borsót borsóval ettünk. S bár az "evésére" nem, de a fejtésére bizony ráuntunk, pontosabban fogalmazva,
nagyon vártuk, hogy vége legyen. Mondom, azokban a szép időkben, mert ma szinte csak vágyom a borsót...igaz 1-2-3 kg-hoz hozzájutok, saját ültetésből, vagy kapok, veszek, 
de enni ugyanannyit ennék, mint akkor.  :)




De annyi nincs, ezért a friss borsóból, már nem engedem meg azt a luxust,
hogy pl. borsófőzeléket főzzek, ahhoz jó a mirelit :(.
A levesekből nem maradhat el (amíg van), és azonkívül nyersen esszük, 
meg tésztával, rizzsel, más gabonával és pl. így, mint most.
Csak kicsit sütve/párolva és (ilyen-olyan) nagyon sok fűszerrel.


 
 

Mentás zöldborsó

 Hozzávalók
friss zsenge borsó (~1/2 kg nettó)
friss menta, jó sok (mindegyik jó, de én ehhez a fodormentát jobban szeretem)
4-5 gerezd zsenge fokhagyma
1 ek vaj
2 ek olívaolaj
3 ek víz
frissen őrölt bors


A vajat az olajjal összeolvasztottam, a tisztított borsót rádobtam, az egész gerezdekben hagyott fokhagymával együtt. A serpenyőben mozgattam, rázogattam, hagytam, hogy a zsiradék minden
 borsószemet bevonjon. Hozzáadtam a vizet és tovább pároltam. 




Mikorra a víz elpárolgott, a borsó is jó lett (pár perc). 
A mentát vékony csíkokra vágtam egy ollóval, majd a még sercegő borsóra szórtam,
 kevertem rajta néhányat és tálaltam.
Nekünk elég hozzá néhány szelet finom pirítós, de köretként is eltudom képzelni.




 Duende, a napokban mentás pürét készített borsóból :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése