2013. június 5., szerda

Vargányás és spárgás töltelékkel töltött túrós leveles táska



Az előzőekben ismertetett túróval készült leveles tésztából készítettem ezt,
 a Vargányás és Spárgás töltelékkel töltött sós táskát.





 Vargányás és spárgás táska



 


Hozzávalók

 Gombás töltelék
250 g gomba (most Vargánya, Barnakalapú csiperke)
1 egész tojás
50 g reszelt sajt (kedvünk szerint, a lényeg, hogy jól olvadjon)
frissen őrölt bors
1-2 ek olívaolaj


Spárgás töltelék
250 g spárga
1 egész tojás
50 g reszelt sajt (kedvünk szerint, a lényeg, hogy jól olvadjon)
só frissen őrölt bors
1-2 ek vaj
1-2 ek víz

1 tojássárgája




Előkészítettem a töltelékeket.
A tiszta gombát vékonyra szeleteltem és az olajon kissé megpirítottam, majd kihűtöttem.
A sajtot lereszeltem, a tojást felvertem. 
A gombát belekevertem a felvert tojásba, sóztam, borsoztam és hozzákevertem a sajtot.


 


A tiszta spárgát (aminek előtte a végeit letörtem  -ahol engedte-) a forró vajon megforgattam,
pirítottam, majd a víz hozzáadásával roppanósra pároltam (ez 5-6 perc), majd kihűtöttem.
Egészen picire összemetéltem, majd a felvert tojásba forgattam, sóztam, 
borsoztam és hozzákevertem a sajtot.




A 3x hajtogatott, lehűtött tésztát kinyújtottam 30x30-as nagyságúra.
Kerekes tésztavágóval (derelyevágó) 8 egyforma darabra szabtam. (7,5 x 15 cm).
Mindegyik felére halmoztam a töltelékből. 


...a házi tojás, nos tényleg ilyen sárga :)...


A tészta szélét körben megkentem tojássárgájával, félbe hajtottam,
majd  egy villával a tészta széleit összenyomkodtam. 




Sütőpapírral fedett tepsire raktam és az előmelegített 200 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem. (Minden sütő más, a sütési idő eltérhet.)




 Megjegyzés

- A tészta kenéséhez  1 db tojássárgáját használtam, ugye maradt a fehérje. 
Mivel nem dobjuk el, és most másra nem kellett, így együtt vertem fel az 1-1 tojást + a fehérjét,
majd utána feleztem el a kétféle töltelékhez .
- Igaz ez 8 db, de annyira laktató, hogy melegen (egy zöldségleves után)
nem bírtunk fejenként egynél többet megenni.
Másnap hidegen már igen :)
Ami ettől is fontosabb, hogy másnap hidegen is finom, élvezhető volt. 
Sőt mi hidegen jobban szeretjük :)

- Ha nagy a Család akkor érdemes dupla adaggal kezdeni, mert ugye hidegen is jó, így biztos elfogy,
 vagy akár többféleképpen felhasználható.





Információ

Mai piaci körutamon, információt szereztem  a "Gombász"-tól (Ő hivatalos gombaszakértő és vizsgáló), 
hogy a holnapi nap folyamán (06.06.) az újpalotai piacra visz erdei gombát, ha minden igaz Vargányát is.
Amennyiben érdekel valakit, írjon nekem emailt és megadom a Gombász elérhetőségét.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése