2013. szeptember 3., kedd

Őszibarack és a házi joghurt




A joghurt jobb és több, mint bármilyen tejtermék.
"Egyetlen gramm joghurtban, több tízmillió élő baktérium van, és mind nélkülözhetetlen az emésztéshez."




Persze kevés kivételtől eltekintve, a boltban kapható joghurt tele van rengeteg szükségtelen dologgal: mesterséges tartósítók, színezők, ízesítők, cukor, és más édesítőszerek, adalékok. 
Ráadásul egyre fogy a dobozonkénti mennyisége.
A legjobb, hogy percek alatt tudunk mi magunk készíteni, csak el kell határozni :)
Persze kell hozzá tej és néhány kanál aktív anyagot tartalmazó natúr joghurt ami elindítja a folyamatot.
Én mondom  -aki nem szerettem a joghurtot-,  ha már egyszer elkezdi az ember, úgy belejön, 
hogy nem győzi megvalósítani a joghurtos ötleteit.

Barack meg az idén van bőven...


 


 Szeretek alkotni :) hát itt is kiélhetem, ráadásul gyönyörűen tálalható :)


 


Őszibarackos joghurtital és kanalazható darabos

Hozzávalók
2 dl víz (tej)
3 -4 szem őszibarack
+
méz,
kezeletlen citrom héja




 - A barackos joghurtitalhoz a barackot a botmixer tartályába daraboltam, 
felöntöttem a vízzel/tejjel és a joghurt 2/3 részével. Brrrr..... és már kész is volt. 
Csavaros tetejű üvegbe töltöttem (így a maradék mehet a hűtőbe, 
vagy előre lehet róla gondoskodni, és a 14 éves "csak" megtalálja :)
- A darabos kanalazható joghurthoz, a barackokat szintén daraboltam és az üveg aljára kanalaztam. Felöntöttem az üveget a házi joghurttal és már kész is.
Kinek-kinek, még mézet és kevés reszelt citromhéjat adtam hozzá.

 Az itthon készülő natúr joghurtról itt írtam:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése